این گزارش به تاثیرات رمزگذاری کامل دیسک بر دسترسی به اطلاعات و اجرای قانون می‌پردازد. دستگاه‌هایی که از اندروید 5.0 یا بالاتر استفاده می کنند، از راه دور قابل ریست کردن نیستند زیرا از رمزگذاری کامل دیسک استفاده می کنند، اگرچه این قابلیت در بسیاری از گوشی‌ها در حالت پیش فرض روشن نیست. سایر گوشی‌های قدیمی‌تر در معرض خطر ریست از راه دور قرار دارند.

 

"مراجع قانونی این اجازه را دارند تا با استفاده از طیف وسیعی از تکنیک‌های قانونی، رمز عبور دستگاه‌ها را دور بزنند. برای برخی دیگر از دستگاه‌های اندرویدی، زمانی که مقامات دولتی از گوگل درخواست کمک کنند، این شرکت می‌تواند رمز عبور گوشی‌ها را از راه دور ریست کند.

 

74.1 درصد از دستگاه‌ها هم چنان از نسخه‌های قدیمی اندروید استفاده می‌کنند و از راه دور قابل دسترس هستند.
در هر حال کاربران گوشی‌های آیفون شرایط بهتری دارند. اپل نمی‌تواند قفل آیفون‌هایی که به iOS8 یا بالاتر مجهز هستند را از راه دور باز کند و کدگذاری دیسک کامل نیز در حالت پیش فرض فعال است.

 

آن دسته از کاربران اندروید که می خواهند قابلیت کدگذاری دیسک کامل را در گوشی خود فعال کنند، می توانند به بخش تنظیمات و سپس Security یا Storage بروند، فعال کردن این ویژگی امنیتی در گوشی‌های مختلف متغیر است. این قابلیت تا حدی موجب کند شدن عملکرد سخت افزار دستگاه نیز می‌شود.