چندی پیش، نسخه بازسازی شده Batman: Arkham Knight دوباره برای پی سی عرضه شد و گرچه بسیاری از مشکلات حیاتی آن برطرف شده اند، اما کماکان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و هنوز برخی از گیمرها، نمی توانند به تجربه ای دلپذیر دست یابند. برادران وارنر تا به امروز سعی کرده است که با عرضه آپدیت ها و پچ های متعدد به صورت هفتگی، دائما به بهبود بازی بپردازد و تا حدی در تحقق این مهم موفق بوده است.
آخرین آپدیت نسخه پی سی Batman: Arkham Knight، چندی پیش عرضه شد و سازندگان قول دادند که در عملکرد حافظه مجازی تغییر چشمگیر ایجاد می کند که به تبع آن، دیگر شاهد افت فریم نخواهیم بود. اما آیا استودیوی راک استدی توانسته قول خود را عملی کند یا خیر؟

 


بنابر بررسی های انجام شده از سوی بخش دیجیتال فاندری وب سایت یوروگیمر، تغییراتی شگرف با آپدیت جدید پدید می آید و بسیاری از مشکلات تا حد قابل قبولی برطرف می شوند. اما هم چنان مشکلی بزرگ و به ظاهر لاینحل وجود دارد که می تواند قشر عظیمی از پی سی گیمرها را با مشکل مواجه سازد. به گفته دیجیتال فاندری، Batman: Arkham Knight کماکان هنگام استفاده از کارت های گرافیک دو گیگابایتی مشکل دارد و در نتیجه، تنظیمات مربوط به حافظه مجازی به گیمر اخطار می دهند که ممکن است گرافیک بازی افت کند.


این مشکل، بیش از هر چیز روی سخت افزارهای کمپانی Nvidia به چشم می خورد که مسئولیت توسعه بسیاری از افکت های گرافیکی Batman: Arkham Knight را برعهده داشته است. در همین حال، هنگام استفاده کارت های گرافیک دو گیگابایتی Radeon، مشکلات کمتری به چشم می خورد و بازی به شکلی روان تر اجرا می شود. دیجیتال فاندری گفته است که در حال حاضر، هنگام استفاده از کارت ها ی گرافیک دو گیگابایتی می توان به فریم ثابت 30 بر ثانیه و گرافیکی معادل کنسول های نسل هشتمی دست یافت؛ اما این بدان معنا خواهد بود که کیفیت بافت ها و سایه زنی، به متوسط و یا حتی ضعیف افت خواهد کرد.

 


در نسخه پی سی Batman: Arkham Knight گزینه هایی برای قفل کردن فریم روی 30 یا 60 و یا 90 وجود دارد. اما با توجه به مشکلات اخیر، این گزینه ها چندان کارآمد نیستند و گیمر باید با استفاده از کنترل پنل نرم افزار منحصر به فرد Nvidia، میزان فریم را روی 30 قفل کند تا به تجربه ای مطلوب دست یابد. این ترفند در کنار آخرین آپدیت عرضه شده، کمک می کند که هنگام رانندگی با اتومبیل بتمن دیگر شاهد افت عملکرد بازی نباشیم و اصطلاحا صفحه پاره نشود. پارگی صفحه به حالتی اطلاق می شود که فریم ها به خوبی پردازش نمی شوند و موتور بازی به اجبار، تصویری جدید را جایگزین تصویر قبلی می کند و بعد از آن، روند ساخت فریم دوباره از سر گرفته می شود.


با توجه به بررسی های انجام شده روی نخسه ابتدایی بازی Batman: Arkham Knight و نیز آپدیت های قبلی عنوان، به نظر می رسد که عملکرد حافظه مجازی تا حدودی تجربه بازی روی 30 فریم را بهبود می بخشد اما به جز این، دیگر تغییری چشمگیر مشاهده نمی شود و گیمرها کماکان با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

 


طبق بررسی های دیجیتال فاندری، Batman: Arkham Knight کماکان روی رزولوشن 1080p با 60 فریم اجرا نمی شود. آن ها برای این بررسی، از کارت گرافیک GTX 980 و یک پردازنده Core i7 6700k بهره گرفته اند و یک رم 16 گیگابایتی، این سیستم را تکمیل کرده است. کارت گرافیک GTX 980 به حافظه مجازی 4 گیگابایتی مجهز است و با توجه به این که آخرین ورژن عرضه شده در نسل خود به شمار می رود، نباید هیچ مشکلی در نمایش بازی به صورت 1080p داشته باشد.


در نهایت، به نظر نمی رسد که راک استدی روندی مناسب برای بهبود مشکلات Batman: Arkham Knight در نظر گرفته باشد و پورت این نسخه از بازی به قدری غیرحرفه ای انجام شده است که سازندگان دائما از امکان بروز مشکلات جدید، ابراز نگرانی می کنند. برای مثال، قرار بود که نسخه پی سی بازی از ساختار SLI و Crossfire برای چند کارت گرافیک به صورت هم زمان بهره ببرد اما این امکان به دلیل وقوع مشکلات احتمالی کنار گذاشته شد. با این حال، اگر هنوز Batman: Arkham Knight را تجربه نکرده اید و می خواهید از آن روی پلتفرم پی سی بهره ببرید، حالا بهترین زمان ممکن است.