مرسدس بنز در جریان برگزاری نمایشگاه ژنو از خودروی جدید خود که از خانواده‌ی سی کلاس (C Class) جدید این کمپانی است، رونمایی کرد. سی کلاس کابریولت یا روباز (Cabriolet) را باید نسخه‌ی جدیدی از سی کلاس کوپه خواند که اخیرا معرفی شده و وجه تمایز ظاهری آن سقف باز شونده‌ی این خودرو است که در صورت کنار زدن آن می‌توان بهبود‌هایی را در این خودرو شاهد بود.

 

 

سی کلاس کابریولت در دو نسخه روانه‌ی بازار آمریکا خواهد شد که شامل نمونه‌ی C300 با موتور ۲۴۱ اسب بخاری دو لیتری توربو شارژ شده‌ی چهار سیلندر و نمونه‌ی C43 تیونینگ AMG با موتور V6 توربوشارژ شده‌ی ۳ لیتری به قدرت ۳۶۲ اسب بخار است. هر دو نسخه از وجود یک جعبه دنده‌ی ۹ سرعته‌ی اتوماتیک بهره می‌برند. C300 را می‌توان در نسخه‌ی هر چهار چرخ متحرک یا 4Matic یا انتقال نیرو به چرخ‌های عقب سفارش داد، هرچند نسخه‌ی C43 تنها با حالت انتقال قدرت موتور به همه‌ی چرخ‌ها قابل سفارش است.

 

 

مرسدس بنز سی کلاس کابریولت را به گونه‌ای طراحی کرده تا سرنشینان این خودرو بتوانند نوازش موهایشان در طول همه فصول سال را در زمان رانندگی و از طریق پایین آوردن سقف تجربه کنند، چراکه منافذ تعبیه شده در طاق بالا پس از باز شدن سقف در فصولی که سرما می‌تواند کمی آزار دهنده‌ی باشد، گرما را به سمت سر و گردن سرنشینان می‌فرستند. همچنین مرسدس بنز در این نسخه بالی را در قسمت بالای شیشه جلو تعبیه کرده که پس از باز کردن سقف کمی بالا آمده و مانع از ایجاد جریان‌های هوا در بالای اتاق و ورود باد به محل نشستن سرنشینان خودرو می‌شود. در واقع این بال وظیفه‌ی دور نگه داشتن جریان‌های هوای سرد را برعهده دارد.

 

 

مرسدس بنز در نسل جدید خودروهای خود، لوکس بودن را نیز بیش از پیش به خودروهای تمام کلاس‌های خود اضافه کرده و در کنار آن شاهد بهبود هندلینگ و سایر فاکتورهای رانندگی در این خودرو هستیم. در کنار C300 کابریولت، C43 قرار دارد که از وجود یک پیشرانه‌ی قدرتمند در کنار سیستم فنربندی اصلاح شده با ویژگی‌های اسپورت بهره می‌برد که می‌تواند عطش رانندگان تشنه‌ی سرعت و قدرت را رفع کند، هرچند مرسدس نمونه‌ی پرقدرت‌تری را نیز معرفی خواهد کرد که Mercedes-AMG C63 نام دارد. این خودرو از وجود یک پیشرانه‌ی توئین توربروی V8 بهره خواهد برد که براساس اطلاعات ارائه شده در بهار سال آینده‌ی شمسی رونمایی می‌شود.

 

 

طراحی داخلی سی کلاس کابریولت از نظر طراحی تفاوتی با نسخه‌ی کوپه و سدان ندارد، بطوریکه غیر از تجهیزات نصب شده روی سقف این خودرو، تماما امکانات دیگر بصورت استاندارد در هر سه نسخه یکسان است. از جمله‌ی ویژگی‌های سی کلاس کابریولت می‌توان به سیستم تشخیص نقاط کور، دوربین عقب، استارت بدون کلید، صندلی‌های گرم شونده‌ی جلو، مانیتور ۷ اینچی در مرکز کنسول، سیستم پیشگیری از تصادف مرسدس بنز اشاره کرد. در صورت تمایل خریداران این خودرو می‌توانند قابلیت‌های دیگری را نیز نمایشگر ۸.۴ اینچی، و تغییرات در لامپ چراغ‌های جلو که شامل نمونه‌های ال‌ای‌دی و سایر موارد را سفارش دهند.

 

 

مرسدس بنز، سی کلاس کابریولت را برای رقابت با سری ۴ بی ام و و آئودی آ۵ و اس ۵ کابریولت روانه‌ی بازار خواهد کرد. خودروی جدید مرسدس بنز علاوه بر سایر کمپانی‌ها، دارای رقبایی داخلی نیز است که مهم‌ترین آن ای کلاس کابریولت است. این خودرو با وجود بهره‌گیری از اسم ای کلاس، بر پایه‌ی پلتفرم سی کلاس توسعه یافته است. باید دید که علاقمندان به خودروهای مرسدس بنز چگونه از این محصول استقبال خواهند کرد.