سوکت مادربرد جدید گیگابایت، LGA1151 است که به تراشه Intel C236 مجهز شده است. این مادربرد دارای یک اسلات طبقاتی با ۴ لاین PCIe است که به منظور اتصال کارت شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این اسلات که بین سوکت پردازنده و پنل پشتی قرار دارد، قابلیت نصب Thunderbolt یا پورت M.2 را نیز بصورت جداگانه فراهم می‌کند.

پردازشگر صوتی این مادربرد Realtek ALC887 بوده و چهار خروجی صوتی به همراه یک Optical S/PDIF در پنل پشتی و دو کانکتورS/PDIF-in و S/PDIF out روی برد ارائه می‌دهد.



دیگر قابلیت‌های سخت افزاری این مادربرد سرور عبارتند از:

چهار اسلات مخصوص اتصال حافظه DDR4 با پشتیبانی حداکثر ۶۴ گیگابایت ، ۲ پورت GbE LAN ، دارا بودن ۲ درگاه PCI-Express که به کاربران امکان می‌دهد تا دو کارت گرافیک بر روی آن نصب کنند.

x16 نسل ۳ با قابلیت پشتیبانی از SLI و crossfire دو مسیره به علاوه ۲ عدد PCI-Express x4 نسل سوم ، ۲ عدد PCI ، پورت M.2 متصل به یک PCIe x4 نسل سه، ۴ درگاه SATA 6Gb/s با چیپ اینتل و ۴ درگاه SATA 6Gb/s با چیپ Marvell، چهار پورت USB 3.0 و ۲ پورت USB 2.0 ، دارا بودن خروجی تصویر Display Port و HDMI با قابلیت نمایش دو تصویر همزمان. مادربرد‌های گیگابایت با گارانتی آواژنگ در بازار ایران عرضه می‌شوند.