3 نکته در این بازی وجود دارد که آن را به مهره ای متفاوت تبدیل کرده. اولی UI یا رابط کاربری فوق العاده است. اولین باری که وارد این بازی می شوید احتمالا سعی خواهید کرد که جلوی خودتان را بگیرید و صفحه نمایش اسمارت فون یا تبلت تان را لیس نزنید. ترکیب رنگ های استفاده شده در بازی بی نظیر است و هیچگونه خصومتی در آن وجود ندارد. شاعرانه تر که بخواهیم بگوییم، ترکیب رنگ ها عاشقانه است که اگر علت اصلی محبوبیت این بازی نباشد قطعا یکی از 3 دلیل اصلی خواهد بود.



مورد دوم حضور کاراکترهای عجیب و غریب است. شاید مشابه چنین شخصیت پردازی قدرتمندی را قبلا در Little Inferno دیده باشید اما دنیای تاریک LI کجا و زیبایی های بصری Candy Crush کجا.

مورد سوم که طبیعتا لازم ترین -ولی نه مهم ترین علت- است، تغییرات و ایجاد تنوع در گیم پلی بازی است. اگر Candy Crush با Bejeweled تفاوت نداشته باشد پس فلسفه شکل گیری آن چیست؟ چرا Jewel Quest و Zoo Keeper متفاوت از یکدیگر می شوند؟ و چرا Candy Crush پس از ده ها سال که این سبک، پازل بازی های محبوب زیادی به خود دیده باز هم می تواند محبوب باشد؟



تنها علت این ماجرا گیم پلی متفاوت بازی است که آن را از سایر بازی های این سبک بالاتر نگه می دارد. بازی علاوه بر iOS و اندروید روی فیسبوک هم در دسترس است و تنها بازی غیرجدی است که توانسته روی این شبکه اجتماعی Farm Ville 2 را به راحتی و با 46 میلیون بازیکن در ماه پشت سر بگذارد. کندی کراش از سوی الی گیبسون، نویسنده وبسایت یوروگیمر، به عنوان برترین بازی سال 2013 معرفی شد؛ آن هم نه برترین بازی موبایل، بلکه بهترین بازی سال.

اما از افتخارات کسب شده توسط این بازی که بگذریم یک داستان جذاب هم برای گفتن داریم. آلبرت رنسوم (Albert Ransom)، بازی سازی است که سال 2010 بازی Candy Swipe را در استودیوی خود به نام Runsome Apps ساخته و روانه بازار کرده بود. سرنوشت Candy Swipe همانند هزاران بازی دیگری که روزانه وارد اپ استورها می شوند، مشخص بود؛ شاید توسط چند صد هزار نفر بازی می شد اما به حدی از محبوبیت نمی رسید که بتواند به درآمدهای میلیون دلاری دست پیدا کند. اما Candy Crush موفق شد، آن هم چه موفقیتی.



رنسوم از این اتفاق چندان راضی نبود و به اعتقادش، استودیوی King باید حق و حقوق وی را پرداخت می کرد. کینگ در اقدامی استراتژیک حقوق بازی دیگری با نام Candy Crusher را خرید تا دعوای حقوقی اش با استودیو Runsome Apps کاملا منحل شود. آلبرت رنسوم پس از این اقدام تنها توانست نامه ای عمومی و جهت تبریک برای کینگ ارسال کند و از آن ها بابت ضایع کردن حقوقش تشکر کند.

این اتفاقات تاثیری روی محبوبیت Candy Crush نگذاشت و این بازی حتی ثانیه ای هم از روی اپ استورها حذف نشد اما نکته اصلی این جریانات اینجاست که هر بازی در سبک پازل های Match Three لزوما تقلید از یک بازی مشابه دیگر نیست.

در نهایت اگر می خواهید یک بازی فکری خوشمزه را تجربه نمایید، پیشنهاد میکنیم دانلود اپلیکیشن Candy Crush را از دست ندهید.