شرکت AMD از هم اکنون عزم خود را جزم کرده تا قطعات سخت‌افزاری این شرکت در کنسول‌های نسل بعد نیز حضور داشته باشند، در حال حاضر هر دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان از APU ساخت شرکت AMD‌ بهره می‌برند، این چیپست‌ها بر اساس فناوری میکروآرشیتکت جگوار کار می‌کنند.

اگر از طرفداران بازی‌های کامپیوتری باشید حتماً‌ می‌دانید که بیشتر بازی‌ها برای کنسول‌های مختلفی منتشر می‌شوند، این فناوری ذکر شده باعث می‌شود بازی‌ها از لحاظ فنی برای کنسول‌های مختلف سازگار باشند. البته در حال حاضر به هیچ وجه تضمینی برای استفاده از محصولات سخت‌افزاری AMD‌ در کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت وجود ندارد اما AMD امید خود را از دست نمی‌دهد و انتظار دارد تا در کنسول‌های نسل بعد هم حضوری پررنگ‌تر داشته باشد.

شرکت AMD انتظار دارد APU بعدی ساخت این شرکت ۵ برابر عملکرد بهتری نسبت به آنچه در کنسول‌های فعلی شاهد هستیم داشته باشد. فناوری واقعیت مجازی نیز این روزها گل سرسبد بحث‌های سرگرمی به حساب می‌‌آید و به این ترتیب انتظار می‌رود در کنسول‌های بعدی تمرکز بیشتر برای حضور این فناوری پرطرفدار و نوظهور انجام شود.

از طرف دیگر گیمرها نیز انتظار دارند بازی‌های نسل بعد کنسول‌ها در رزولوشن 4K اجرا شود. طبیعی است که اجرا کردن بازی با این گرافیک بالا نیاز به سخت‌افزاری بسیار قوی‌تر است.

پیش‌بینی می‌شود کنسول‌های نسل بعد دیگر قادر به اجرای بازی‌های کنسول‌های نسل قبل خود نیز نباشند. به هر ترتیب باید گفت همان‌گونه که در ابتدا ذکر شد، کنسول‌های نسل جدید هنوز در ابتدای راه‌ هستند و انتظار می‌رود تا پایان عمرِ آنها شاهد عنوان‌های بزرگ‌ و باشکوهی باشیم که از لحاظ گرافیک حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.