مدیاتک در سه ماهه سوم سال 2016، سری پردازنده‌های جدید 64 بیتی خود را با ده هسته پردازشی به بازار عرضه می‌کند که با استفاده از فناوری 16 نانومتری FinFET ساخته شده‌اند. مدیاتک با طراحی این پردازنده که با کد Helio X30 شناخته می‌شود، بخش گوشی‌های هوشمند پیشرفته بازار اسمارت فون‌ها را هدف قرار داده است.
 
شرکت چینی Spreadtrum Communication نیز در نیمه دوم سال 2016 بر عرضه پردازنده های موبایلی 64 بیتی با هشت هسته پردازشی تمرکز خواهد کرد. این شرکت چینی به تازگی اعلام کرده است که برای تولید نسل جدید سیستم روی تراشه‌های خود از فرآیند 14 نانومتری FinFET اینتل و 16 نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد و تولید انبوده چیپست‌های 1Xnm این شرکت از اواسط سال 2016 آغاز خواهد شد.
 
شرکت کوالکوم نیز گه چندی پبش از سری پردازنده‌های جدید 64 بیتی اسنپدراگون 820 خود با چهار هسته پردازشی رونمایی کرده بود، قصد دارد برای رقابت با پردازنده‌های هشت هسته‌ای سایر شرکت‌های رقیب، در نیمه اول سال 2016 نسخه هشت هسته‌ای پردازنده اسنپدراگون 820 را به بازار عرضه کند. اسنپدراگون‌های 820 کوالکوم که به چهار هسته مجهز شده‌اند با استفاده از فرآیند 14 نانومتری FinFET سامسونگ تولید می‌شوند.
 
شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند شامل سامسونگ، هواوی، سونی، ال جی و ZTE که خط تولید محصولات جدید خود برای سال 2016 را آشکار کرده‌اند، محصولات جدید خود را به پردازنده‌های هشت هسته‌ای مجهز خواهند کرد.