طبق گفته ها این بیلد، آخرین بیلد و به عبارتی دیگر، همان آپدیت کامل و بزرگ Treshold2 است. این بدین معناست که نسخه نهایی نیز همین بیلد بوده که البته مشکلات فعلی را نخواهد داشت و کاربران در نهایت همین بیلد را به عنوان آپدیت رسمی دریافت خواهند کرد. منابع اعلام کرده اند که این بیلد حاوی ویژگی جدیدی نیست اما پر واضح است که بهبود ها و بهینگی هایی در آن اعمال شده اند. در ادامه می توانید تمام بهبود های جدید و مشکلات قبلی رفع شده، و همچنین ایرادات موجود در این بیلد، یعنی بیلد ۱۰۵۸۶ را مشاهده کنید.

 


مشکلات رفع شده

O قبلا اگر یک فایل پشتیبان که مربوط به یک گوشی دیگر بوده و دارای رزولوشن متفاوتی بود، را در گوشی خود Restore می کردید، ممکن بود صفحه استارت با مشکل مواجه شده و دچار نا هماهنگی ها و ناهمگونی هایی می شد. در بیلد جدید این مشکل رفع شده و مشکلی در رابطه با بازگردانی فایل پشتیبان نخواهید داشت
O در بیلد جدید مشکلات مربوط به محل پیش فرض ذخیره سازی فایل ها و اپلیکیشن ها رفع شده است. کافیست به مسیر Settings > System > Storage مراجعه کرده و به دلخواه خود مسیر نصب  و ذخیره اپلیکیشن ها، تصاویر، موسیقی ها و ویدیو ها را در حافظه جانبی یا داخلی دستگاه قرار دهید. در بیلد جدید تنظیمات مربوط به بخش Storage درهم و برهم نیستند و همه چیز درست شده است
O دیگر انتقال اپلیکیشن ها از حافظه داخلی به حافظه SD موجب کرش کردن آن ها در حین اجرا نخواهد شد
O بهبود هایی هم برای اپلیکیشن Messaging + Skype اعمال شده و مشکلات موجود هم در سیستم عامل و هم در سرور ها رفع شده است
O در این بیلد عبارات resuming/loading را، در هنگام سویچ و جابجایی بین اپلیکیشن ها کمتر مشاهده خواهید کرد
O اگر قبلا دکمه فیزیکی دوربین (دکمه شاتر) برایتان کار نمی کرد، در این بیلد به راحتی می توانید از آن استفاده کنید
O دانلود بازی ها و اپلیکیشن ها از استور راحت تر، پایدار تر و سریع تر شده است

مشکلات شناخته شده

O پس از انتشار بیلد ۱۰۵۸۱ متوجه شدیم که اگر عملیات باز گردانی به تنظیمات کارخانه انجام شود، زیر سیستم و فایل های سیستمی سیستم عامل به شدت آسیب می بینند. اگر در بیلد ۱۰۵۸۱ ریست فکتوری کرده باشید، به احتمال زیاد متوجه این آسیب جدی به فایل های سیستمی نشده اید، همچنین مشکلی هم در رابطه با دریافت بیلد جدید نخواهید داشت، اما وقتی بیلد جدید به صورت کامل نصب شد، گوشی شما وارد یک چرخه ریستارت شده و به مرتب ری استارت خواهد شد. این ری استارت ها به احتمال زیاد هنگام روشن شدن گوشی و نمایان شدن لوگو ویندوز یا لوگو اوپراتور اتفاق خواهند افتاد.

راه حل

به هر ترتیب، اگر دچار این مشکل شدید، باید با استفاده از دکمه های سخت افزاری، یک بار عمل هارد ریست را انجام دهید، پس از هارد ریست عملیات معمول نصب و راه اندازی های اولیه (مانند انتخاب زبان و غیره) را برای بیلد ۱۰۵۸۶ خواهید داشت. به همین دلیل چون راهی به جز هارد ریست برای رهایی از این مشکل وجود ندارد، اکیدا توصیه می کنیم قبل از دریافت بیلد ۱۰۵۸۶، حتما از فایل ها و اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. به هر حال، اگر هارد ریست هم چاره ساز نبود که بسیار بعید است، می توانید از نرم افزار Windows Device Recovery برای دانگرید به ویندوز فون ۸.۱ استفاده کرده و مجددا بیلد ۱۰۵۸۶ را دریافت کنید.

توسعه دهندگان توجه داشته باشند که در این بیلد نمی توانند اپلیکیشن های در دست توسعه شان را برای امتحان در بستر گوشی، به روی بیلد ۱۰۵۸۶ نصب کنند. این مشکل در آپدیت بعدی مجموعه ویژوال استودیو، یعنی آپدیت شماره ۱ که در روز ۳۰ نوامبر ارایه خواهد شد، رفع می گردد. اما هیچ مشکلی در رابطه با اپلیکیشن های یونیورسال وجود ندارد و توسعه دهندگان می توانند از گوشی خود و بیلد ۱۰۵۸۶ برای تست اپلیکیشن های یونیورسال شان استفاده کنند
مشکل شناخته شده دیگر، در رابطه با اپلیکیشن Insider Hub است. کاشی و آیکون این اپلیکیشن موجود است اما امکان اجرا و استفاده از آن نیست. اطلاعات یا به اصطلاح دیتای این اپلیکینش متاسفانه در بیلد ۱۰۵۸۶ وجود ندارد و شما ناچارا برای استفاده از آن باید به نسخه پی سی مراجعه کنید.

گابریل آئول در پست خود، از اینسایدر ها در خواست کرده که مثل همیشه فیدبک ها و گزارشات خود را برای کمپانی ارسال کنند. به رسم همیشه قطعا برخی تازه های دیگر در این بیلد وجود دارند که احتمالا اشاره ای به آن ها نشده است. بنابراین اگر توسعه دهنده نیستید، توصیه می کنیم این بیلد را از دست ندهید، چراکه گابریل در مورد این بیلد از عباراتی چون، بهترین و عالی و فوق العاده استفاده کرده است. همچنین در نظر داشته باشید که احتمالا این بیلد نسخه RTM بوده و سازندگان و تولید کنندگان سخت افزار و گوشی نیز از همین بیلد برای ارایه گوشی های هوشمند خود استفاده خواهند کرد. یک بار دیگر یادآوری می کنیم که اگر در بیلد ۱۰۵۸۱، عمل ریست فکتوری انجام داده باشید، قبل از آپدیت به بیلد ۱۰۵۸۶ حتما از اطلاعات حساس خود پشتیبان گیری کنید.