واضح است که شرکت‌های معتبر تولید کننده گوشی‌های هوشمند به مباحث امنیت کاربری اهمیت زیادی می دهند. سامسونگ هم در این راستا ویژگی‌هایی مانند Knox و اسکنر اثر انگشت را به گوشی‌های بالارده خود افزوده است. حتی قابلیت Knox‌ با استقبال گوگل نیز مواجه شد؛ به نحوی که گوگل این قابلیت را در اندروید ۵ بکار گرفت.

حالا گزارش‌ها حاکی از این هستند که سامسونگ در حال اضافه کردن این قابلیت‌ها و برخی دیگر از ویژگی‌های موجود در گوشی‌های بالارده به گوشی‌های مقرون به صرفه‌ی خود است. سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای تولید گوشی‌های با قیمت مناسب مجهز به اسکنر اثر انگشت و در نتیجه خدمات سامسونگ پِی است. هنوز اطلاعاتی در مورد برنامه زمان‌بندی فروش این گوشی‌های هوشمند منتشر نشده، ولی انتظار می‌رود این اتفاق از اوایل سال ۲۰۱۶ رخ دهد.

شاید اصلی‌ترین مانع استفاده از اسکنرهای اثر انگشت در گوشی‌های پایین رده، قیمت این اسکنرها باشد؛ ولی با توجه به گسترش استفاده از اسکنرهای اثر انگشت و تولید انبوه این قطعات، به نظر می‌رسد قیمت تمام شده این اسکنرها کمتر از قبل شده باشد. برندهای چینی نظیر هواوی و کول‌پد نیز مدتی است که گوشی‌های هوشمند مجهز به اسکنر اثر انگشت را با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌کنند. برای مثال نوت ۳ کول‌پد مدتی قبل با قیمت ۱۳۵ دلار در بازار هند عرضه شد.

سامسونگ در تلاش است تا موقعیت خود را در بازار گوشی‌های هوشمند میان رده و پایین رده ارتقاء بخشد؛ از این رو سعی دارد تا ویژگی‌های موجود در گوشی‌های بالارده‌ی خود را تا حد امکان به‌نحوی در مدل‌های ارزان قیمت‌تر به نمایش بگذارد. سامسونگ با توجه به عملکرد موفق سری میان ‌رده گلکسی‌های خود در ۱۴  بازار از ۱۵ بازار نوظهور در دنیای گوشی های اندرویدی از جمله مصر، هند، اندونزی و ترکیه رتبه‌ی اول را در اختیار دارد. این شرکت سهم بیش از ۴۰ درصدی در کشورهایی مثل مصر، پرتغال، رومانی، هلند و ترکیه دارد.