در مطلب پیش رو قصد داریم بدون هر گونه ذهنیت قبلی نسبت به شرکت‌های چینی سراغ معرفی و آشنایی بیشتر با برند لیگو برویم و از دریچه‌ای دیگر با محصولات و موفقیت‌های این شرکت آشنا شویم.

در ابتدا با ویدیوی دیدنی از معرفی برند لیگو شروع می‌کنیم.

 

 

اما سوال اصلی اینجاست که چرا لیگو؟ قصد داریم در ادامه به پاسخ این سوال و بررسی توانایی‌های این شرکت بپردازیم.

در سال ۲۰۰۹ میلادی، کمپانی OTEDA (کمپانی مادر برند Leagoo)  تاسیس گردید. در سال ۲۰۱۰ اولین گوشی موبایل نسل سوم این شرکت طراحی، تولید و عرضه شد. اولین گوشی هوشمند این شرکت نیز در سال ۲۰۱۱ به ‌تولید انبوه رسید. اُتِدا توانست در سال ۲۰۱۳ میلادی کارخانه تولید انبوه محصولات خود را راه‌اندازی کند و در ادامه آن برند لیگو (Leagoo) را در سال ۲۰۱۴ به‌ طور رسمی معرفی کرد.

 

 

همانطور که مشخص است تنها یک سال از عمر برند لیگو می‌گذرد و قطعا نمی‌توان در این مدت کم، تجربه و توانایی این شرکت را با برندهای مطرح یا با سابقه مقایسه کرد. اما بهتر است نگاهی دقیق‌تر به عمر یکساله لیگو و پیشرفت‌های آن داشته باشیم. اولین نکته‌ی مهم این است که لیگو به هیچ عنوان قصد ندارد با تولید گوشی‌های پایین‌رده یا بی کیفیت به حیات خود ادامه داد چرا که می‌داند در این مسیر رقبای قدرتمندی را پیش روی خود می‌بیند.

لیگو توانسته‌ است در یک‌سال گذشته با سرعتی قابل قبول یا فراتر از انتظار پیشرفت کند که موجب شده است که این برند در چهارمین اجلاس سالانه‌ی صنعت تلفن همراه چین، عنوان "خلاقانه‌ترین برند بین‌المللی در چین" را به‌دست آورد.

 

 

لیگو، برندی‌ست که قصد دارد سبک جدیدی از زندگی هوشمند را به واسطه‌ی محصولاتی نوآورانه، باکیفیت عالی و ظاهری فوق‌العاده و البته با تمرکز بر ویژگی‌های انسان‌محور، به خانواده‌های سراسر دنیا هدیه دهد. لیگو در حوزه فناوری‌های پیشرفته‌ای همانند تولید تلفن‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی ، لوازم خانگی هوشمند و توسعه‌ی اینترنت اشیا فعالیت دارد. در کنار این حجم از تنوع در فعالیت‌ها، لیگو همیشه سعی داشته تا تمرکز خود را روی خلق محصولات بی نقص و طراحی‌های نوآورانه قرار دهد.

این برند توانسته است با طراحی و ساخت گوشی‌های با کیفیت در ۱۶ مدل و در سه سری لید (Lead)، الیت (Elite) و آلفا (Alfa) و خدمات پس‌ازفروش مطلوب، جامعه وفاداری از مشتریان را در ۳۰ کشور و منطقه امریکایی، اروپایی و آسیایی از جمله مالزی، هند، امارات، اسپانیا، هنگ‌کنگ، سنگاپور، اندونزی، رومانی و... برای خود ایجاد کند.

 

 

گواه دوم بر پیشرفت لیگو تولید و عرضه‌ی محصولات قابل توجه مانند گوشی‌های الیت 1 و الیت 5 است که نه تنها از جدیدترین تکنولوژی‌های روز بهره می‌‌برند بلکه به راحتی می‌توانند در مقابل بسیاری از رقبای خود حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. بهره‌گیری از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی مدیاتک در کنار 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، نمایشگر با تکنولوژی LTPS ساخت JDI یا ژاپن دیسپلی (که وظیفه‌ی ساخت بسیاری از نمایشگرهای برتر پرچمداران دنیا از جمله آیفون‌های اپل را بر عهده دارد)، جدیدترین سنسور‌های دوربین ساخت سونی، بدنه‌ی فلزی از جنس آلومینیوم و استیل ضد زنگ، سنسور اثر انگشت 360 درجه و اسپیکرهای قدرتمند همه و همه پرچمدار لیگو، الیت 1 با به گوشی متفاوتی تبدیل کرده است.

 

 

شاید برخی از این ویژگی‌ها روی دیگر محصولات بازار نیز وجود داشته باشد، ولی اینکه لیگو در فاصله‌ی کمتر از یک سال بتواند محصولی با طراحی انحصاری و سخت‌افزار قدرتمند و جذاب معرفی کند، نکته‌ای است که نباید از دید هر کسی دور بماند.

استفاده از نمایشگرهای کمپانی‌های محبوبی چون JDI‌ و LG، سنسورهای دوربین ساخت سونی و باتری‌های تولید‌ شده از کمپانی‌های مطرح بازار و رابط کاربری اختصاصی از جمله مواردی است که در بیشتر گوشی‌های این برند دیده می‌شود.

 

 

مقر لیگو که در شنژن واقع شده است، مرکز تحقیق و توسعه، تولید، فروش وخدمات پس از فروش را در خود جای داده است. مرکز تحقیق و توسعه‌ی اصلی این برند نیز در شانگهای قرار دارد؛ جایی که بیش از 300 مهندس و طراح لیگو در تلاشند تا به بهترین نحو سخت‌افزار و نرم افزار را به یکدیگر پیوند دهند. آزمایشگاه‌های مجهز لیگو نیز طی چندین مرحله وظیفه تست و ارزیابی محصولات تولید شده توسط این کمپانی را بر عهده دارند.

متخصصان لیگو به جز بخش سخت‌افزاری در بخش نرم‌افزاری نیز سعی کرده‌اند از همان ابتدا رابط کاربری اختصاصی و اپلیکیشن‌های ویژه‌ای‌ را برای گوشی‌های این شرکت تدارک ببینند تا کاربران بتوانند از تجربه‌ای جدید و سفارشی شده برای سخت‌افزار در دست خود لذت ببرند. رابط کاربری Leagoo OS و امکانات کارآمد و متنوع این رابط کاربری، کاربران را از بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر بی‌نیاز می‌سازد.

 

 

علیرغم پیشرفت سریع و برق‌آسا، لیگو هیچگاه رسالت اصلی خود گه تجربه غنی کاربر بوده را فراموش نکرده است. به همین خاطر، تمرکز اصلی این برند بر روی طراحی، کیفیت بالا و خدمات پس از فروش قرار دارد؛ و همواره این رضایت کاربران بوده که باعث پیشرفت این برند شده است. لیگو با معرفی هرچه بیشتر خود در بازار‌های جهانی و افزودن به ارزش این برند، هر روز مرزهای بیشتری را پشت سر می‌گذارد. وارد شدن به لیست ده برند اول دنیا و پنج برند اول چین با فروش 30 میلیون واحد در سال، و همچنین تبدیل شدن به یکی از قطب‌های بزرگ تکنولوژی، چشم‌اندازی‌ست که از دیدگاه لیگو، دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

 

 

محصولات لیگو  با گارانتی یک‌ساله و یک‌ماهه تعویض و خدمات پس از فروش گسترده توسط شرکت نیک‌الکترونیک  وارد بازار کشور شده‌اند که با برچسب قیمتی مناسب در کنار کیفیت بالای سخت‌افزاری انتخاب مناسبی برای کاربران ایرانی به‌شمار می‌روند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصولات لیگو می‌توانید به سایت BestNik.ir‌ مراجعه کنید. مرکز تماس نیک سرویس تمامی ایام هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.