کامپیوتر پای زیرو، محصول جدید بنیاد خیریه رزبری پای به حساب می آید و از همین امروز، در دسترس عموم قرار گرفته است. پای زیرو، کوچک ترین، ارزان ترین و البته قدرتمندترین محصول سری Pi به شمار می رود و قابلیت های متعددی با خود به ارمغان می آورد. در واقع، پای زیرو تقریبا اندازه ای نصف مدل +A که سال پیش عرضه شد دارد و قدرتی دو برابر آن از خود ارائه می دهد.
برای قیمت بسیار ناچیز 5 دلار، کاربران می توانند به پردازنده Broadcam BCM 2830 دست یابند که سرعتی تا 40 درصد سریع تر از رزبری پای وان ارائه می دهد و به یک رم 512 مگابایتی مجهز است. در همین حال، ورودی هایی برای مموری کارت های میکرو اس دی، سوکت Mini HDMS برای خروجی رزولوشن فول اچ دی با 60 فریم بر ثانیه و سوکت Micro-USB برای انتقال اطلاعات و نیرو در نظر گرفته شده است

 


با توجه به امکانات گفته شده، پای زیرو به دستگاهی عالی برای پروژه های الکترونیکی کوچک تبدیل می شود و می توان از آن برای ساخت ابزارهای خانگی و پروژه های چند رسانه ای آموزشی و غیرآموزشی بهره گرفت. موسس رزبری پای، ابن آپتون می گوید که این سازمان، سعی دارد با ساخت و توسعه کامپیوترهای ارزان قیمت، مشکلات رایج بر سر راه یادگیری برنامه نویسی را از پیش رو بردارد و مردم را با برنامه نویسی و الکترونیک آشتی دهد.
رزبری پای زیرو، از همین حالا در اختیار کاربران کشورهای اروپایی و آمریکایی قرار گرفته است. در همین حال، می توان از طریق سفارش شماره دسامبر مجله رسمی رزبری پای، یک پای زیرو نیز به صورت رایگان دریافت کرد.