محققان با ساخت ژل جدید امیدوارند تا مشکل شکستن مدارها در لوازم الکتریکی خم شونده و دارای انعطاف را رفع کنند. این ژل به محل اتصالات می‌چسبد چرا که این مناطق بیشترین آسیب‌پذیری را دارند. زمانی که در اثر خم شدن زیاد این مدارها بشکنند، ژل ساخته شده آن‌ها را ترمیم می‌کند.

این ژل از یک هیدروژل پلیمری رسانا و یک ژل متال لیگاند ساخته شده است که ترکیب آن‌ها از هیدروژل انعطاف بیشتری نیز دارد. بخش خود ترمیم این ژل از مولکول‌های قابل حل ترپایرادین تشکیل شده است که با اتم‌های روی کنار هم قرار گرفته‌اند.

این گروه از محققان متوجه شدند که با کنترل سنتز ژل می‌توانند ۱۰ برابر رسانایی بیشتر در قیاس با هیدروژل‌های مورد استفاده در باتری‌های کنونی را به دست آورند. به علاوه محققان در حال کار بر روی استفاده‌های احتمالی در فناوری‌های پزشکی و پوست مصنوعی هستند.

 

بد نیست که در انتها نگاهی به ویدئویی مربوط به 5 سال پیش که نوکیا به طور رسمی از پروژه ی تحقیقاتی خود در زمینه ی گوشی های منعطف پرده برداری کرد بیاندازی

این پروژه قرار بود که در سال 2016 به بهره برداری برسه که متاسفانه در سال 2012 کمپانی نوکیا به دلیل مشکلات مالی خود تمام تحقیقات خود در این زمینه را متوقف کرد