این خبر را خبرگزاری E&E منتشر کرده و اعلام کرده این اطلاعات را از چند منبع آگاه ناشناس دریافت کرده است. براساس آنچه که این خبرگزاری از قول مقامات دولتی و تجاری آگاه از این تصمیم بیل گیتس اعلام کرده، مشخص شده که تعداد زیادی از کشورها در این سرمایه گذاری مشارکت خواهند داشت و توافق کرده اند که بودجه تحقیقات و توسعه خود را برای انرژی های پاک دو برابر کرده و ائتلافی را برای انجام کار مشترک شکل دهند.


گفتنی است که ایالات متحده نیز عضوی از این ائتلاف خواهد بود.


یکی از این منابع آگاه اعلام کرده که مبلغی که برای سرمایه گذاری در توسعه منابع انرژی پاک در نظر گرفته شده به میلیاردها دلار می رسد، که آن را به بزرگترین پژوهش و توسعه مشترک در تاریخ بدل خواهد کرد.
برای بررسی اینکه این طرح تا چه میزان می تواند در نجات کره زمین از گرمایش و نابودی منابع طبیعی آن موثر باشد، باید منتظر برگزاری این نشست و اعلام جزئیات طرح بیل گیتس بمانیم.
بیل گیتس سال ها است که با سازمان های فعال در حوزه محیط زیست همکاری می کند. او در آخرین اقدام خود، در ماه جولای گذشته در پستی که در وبلاگ خود منتشر کرد خبر از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای توسعه انرژی های پاک طی پنج سال آینده داد.
بیل گیتس در مصاحبه ای که به تازگی در مورد گرمایش کره زمین داشت گفت: "این مسأله ای قابل حل است. اگر بستر لازم برای نوآوری را ایجاد کنیم، می توانیم سرعت پیشرفت خود را افزایش دهیم، راه حل های جدیدی را به کار بگیریم، و در نهایت انرژی قابل اطمینان، ارزان و پاک را در اختیار همگان قرار دهیم. ما می توانیم از وقوع فجایع محیط زیستی پیشگیری کنیم و در کنار آن، انسان ها را از فقر نجات دهیم. بهره وری در کشاورزی را افزایش دهیم و با کاهش آلودگی محیط زیستی، جان انسان ها را حفظ کنیم."