سونی یک هسته جدید CPU را برای سازندگان آنلاک می کند تا سازندگان در هنگام ساخت بازی های PS4 نیروی بیشتری بگیرند. PS4 تنها به مدت دو سال است که در آمریکا و اروپا عرضه شده و حالا، به لطف آنلاک کردن هفتمین هسته CPU و با قدرتی بیشتر به راه خود ادامه می دهد. تا کنون اینگونه بوده که ساخت بازی ها از هشت هسته CPU موجود در PS4، فقط به شش هسته محدود بوده، اما کمپانی سونی امکان دسترسی به هفتمین هسته را میسر کرد تا سازندگان قدرت بیشتری در کارشان داشته باشند. مایکروسافت نیز کاری مشابه را برای Xbox One انجام داده است.

 


دارندگان کنسول های سونی زیاد از این کار شگفت زده نخواهند شد، زیرا تغییرات عملکردی در محصول قبلی این شرکت ژاپنی، یعنی PS3، نیز زیاد دیده شده است. اثر این تغییرات تا مدت مشخصی به چشم نمی آید، زیرا بسیاری از بازی های در حال ساخت برای PS4 باز از شش هسته CPU استفاده خواهند کرد. هر چند در آینده، با بهره بردن سازندگان از مزایای هفتمین هسته، پروژه های جدید از ظرایف تکنیکی بیشتری برخوردار خواهند بود.
پیش تر در این هفته سونی اعلام کرد که 30.2 میلیون کنسول PS4 از تاریخ عرضه آن در نوامبر 2013 فروخته شده که از این تعداد، 11.7 میلیون فروش مربوط به سال 2015 است. این کنسول به طور قابل ملاحظه ای گوی سبقت را از Xbox One ربوده است، به طوری که مایکروسافت اقرار کرده که نمی تواند به سرعت PS4 به جلو حرکت کند. در انگلستان، PS4 در حال حاضر فروش بالاتری از پرفروش ترین کنسول خانگی سونی، یعنی PS2 داشته است.