بروزرسانی جدید اینستاگرام ویژگی‌های مرتبط با فناوری لمس سه بعدی آیفون‌ها را به گوشی‌های اندرویدی نیز آورده است اما کار با این اپلیکیشن در اندروید دو تفاوت عمده دارد. اول این که به دلیل نبود فناوری فورس تاچ در اندروید باید درون برنامه از فشار طولانی مدت بهره ببرید. به علاوه فشار روی آیکون این برنامه نیز برخلاف iOS، عملکرد خاصی ندارد.

در این حالت اگر در حال مرور عکس‌ها به صورت یک لیست هستید کافی است تا روی عکسی چند ثانیه انگشت خود را فشار دهید تا پیش‌ نمایشی از آن برای شما نمایش داده شود. در این صورت اطراف عکس مات شده و نمایشی بزرگ شده از عکس مورد نظر خود را تماشا خواهید کرد. زمانی که پیش نمایش عکس بالا آمده، می‌توانید انگشت خود را به پایین بکشید تا ردیفی از سه دکمه برای شما ظاهر شود. با این سه دکمه می‌توانید عکس را لایک کنید یا آن را با اینستاگرام دایرکت به اشتراک گذاشته یا کامنتی در زیر عکس قرار دهید.

با این حال اینستاگرام در حالت پیش نمایش عکس مواردی مانند تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و توضیحات عکس را به نمایش نمی‌گذارد. البته این مورد را در آیفون و سیستم عامل iOS نیز شاهد هستیم.

هر چند این تغییرات انقلابی نیستند اما اضافه شدن آن‌ها کاربرد زیادی برای کاربران اندروید خواهد داشت. به علاوه این بروزرسانی نشان از هوش بالای طراحان اینستاگرام دارد چرا که متوجه شده‌اند تغییرات ایجاد شده در نسخه‌ی iOS اینستاگرام می‌تواند در گوشی‌هایی که دارای فناوری لمس سه بعدی نیستند نیز کاربردی باشد.

این ویژگی‌ها در نسخه‌ی ۷.۱۳.۰ از اپلیکیشن اینستاگرام گنجانده شده‌اند که البته تا به امروز در پلی استور گوگل قرار نگرفته