ظاهرا نینتندو قصد دارد که با استفاده از تکنولوژی جدید کمپانی شارپ، انقلابی عظیم در کنسول های دستی به وجود آورد؛ چرا که دستگاه نمایان شده در پتنت مورد بحث، به طور کامل و حتی لبه های آن نیز از نمایشگر متشکل است. در میان این نمایشگر، دو تامب استیک وجود دارد که به گیمر قابلیت هدایت بازی را می دهند.

 

 

همان طور که می توان مشاهده کرد، دستگاه داخل پتنت نینتندو، هیچ دکمه ای برای تعامل ندارد و در عوض، همه چیز به کمک کنترل لمسی انجام می شود. بنابراین، بازی سازان می توانند بسته به شرایط های مختلف در بازی خود، چیدمان دکمه ها و جایگیری آن ها روی صفحه را تغییر دهند.

 

با این اوصاف، در بالای دستگاه، دو عدد تریگر دیده می شود که مطمئنا نقشی مهم در بازی های برخی از سبک های رایج در میان بازی های ویدیویی ایفا خواهد کرد. برای مثال، در بازی های شوتر اول شخص، دکمه های تریگر کاربردی اساسی دارند و عملا بدون آن ها، تجربه بازی دچار خلل می شود.

 

 

در سوی دیگر، وجود درگاهی برای کارت های حافظه SD نیز تدارک دیده شده که انتظار می رود عملکردی شبیه به همین کارت ها در کنسول دستی پلی استیشن ویتا داشته باشند؛ یعنی گیمر بتواند با قرار دادن آن ها در دستگاه، به انجام بازی بپردازد.

ماهیت دستگاه به ثبت رسیده در پتنت نینتندو هنوز مشخص نیست. مدت ها پیش خبرهایی به گوش رسید مبنی بر این که کنسول بعدی نینتندو، یا همان NX، به صورت هیبریدی خواهد بود و گیمر می تواند از آن هم به عنوان کنسول خانگی و هم به عنوان کنسول دستی و قابل حمل بهره ببرد.

با توجه به پتنت جدید، می توان پیش بینی کرد که کنترلر کنسول NX نینتندو، هم می تواند بازی را روی یک نمایشگر بزرگ تر کنترل کند و هم به صورت جداگانه. ممکن است این دستگاه شباهت هایی به کنسول پلی استیشن ویتا داشته باشد و گیمر بتواند از آن، به عنوان صفحه نمایش دوم بهره بگیرد. اگر موضوع همان چیزی باشد که تصور می شود، مطمئنا با دستگاه فوق العاده از سوی نینتندو مواجه خواهیم بود که به برتری کنسول های نسل هشتم سونی و مایکروسافت خاتمه می دهد.