نمایشگر 13.5 اینچی در کنار سایر مشخصه های فنی سطح بالایی که ردموندی‌ها برای این عضو تازه وارد خود در نظر گفته اند، سرفیس بوک را به انتخابی ایده آل برای علاقه مندان به محصولات هوشمند تبدیل می کند. از جمله ویژگی های بارز این محصول می توان به امکان جدا  کردن نمایشگر از کیبورد اشاره کرد که می تواند برای آنهایی که می خواهند از لپ تاپ خود به عنوان یک تبلت نیز استفاده کنند، بسیار جالب توجه باشد.

 

اما اگر شما نیز قصد خرید این لپ تاپ را دارید باید بگوییم که در کنار این ویژگی ها، سرفیس بوک به مشخصه های دیگری نیز مجهز است که با صرف نگاه کردن به عکس های این لپ تاپ، هرگز متوجه آنها نخواهید شد. از این رو، در ادامه قصد داریم تا 8 ویژگی که شما را از خرید این محصول پشیمان نخواهد کرد، را برشماریم. با ساتنا همراه باشید.

 

 


1. کارت های گرافیک قدرتمند

 

 

بسیاری از لپ تاپ های باریک موجود در بازار از تراشه های گرافیکی چندان قدرتمندی برخوردار نیستند که همین امر می تواند مانع از اجرای برنامه هایی همچون فتوشاپ و یا برخی بازی های خاص شود. اما سرفیس بوک با دو پردازنده گرافیکی قدرتمند خود این مشکل را برای کاربران برطرف خواهد کرد. به طوری که یک پردازنده اختصاصی به صورت پایه و پردازنده گرافیکی دیگری نیز در حالت تبلت ایفای نقش می کنند.


 

2. پشتیبانی دوربین پشتی از ویدیوهای HD

 

 

سرفیس بوک قادر است ویدیوهایی با کیفیت HD واقعی را ضبط کند که اگر از آداپتور DisplayPort برای اتصال به تلویزیون HD و یا مانیتور HD خود استفاده می کنید، می توانید ویدیوهایی با رزولوشن HD را مشاهده کنید. این یک امتیاز ویژه برای آنهاییست که می خواهند از جلسات و یا همایش هایی که برگزار می کنند، ویدیوهای با کفیت بالا را ضبط کنند و آنها را با سایرین به اشتراک بگذارند.


 

3. حساسیت به 1024 سطح فشار

 

 

نمایشگر لپ تاپ سرفیس بوک مایکروسافت می تواند تا 1024 سطح فشار را شناسایی کند که همین امر به کاربران این اجازه را می دهد تا با بهترین شکل ممکن از قلم استایلوس خود استفاده کنند. به طوری که می توانند در جلسات یادداشت برداری کنند، طرح ها و ایده های خود را پیاده کنند و با قلم استایلوس مخصوص همانند یک خودکار بر روی کاغذ، کار کنند. با استفاده از این قابلیت، سرفیس بوکی ها تجربه ای متفاوت از کار با لپ تاپ ها و البته قلم های هوشمند را تجربه خواهند کرد.


 

4. مجهز بودن به دو میکروفون

 

 

اگر از شبکه های اجتماعی همچون اسکایپ برای برقراری تماس های ویدیویی استفاده می کنید، سرفیس بوک با دو میکرو فون که یکی در قسمت پشتی و دیگری در جلوی لپ تاپ تعبیه شده است، می تواند با قدرت بیشتری صدای شما را حتی از فواصل نسبتاً دور نیز جذب و به گوش مخاطبتان برساند. همچنین این میکروفون ها قادرند صداهای مزاحم اطراف را از بین برده و صدایی شفاف را برای خروجی های طرف مقابل ارایه دهند.


 

5. نسبت کنتراست تصویر 1 به 1700

 

 

همانطور که می دانید تفاوت میان روشن ترین و تاریک ترین تصویری که یک نمایشگر می توان به نمایش در آورد را نسبت کنتراست می گویند. نسبت کنتراست یکی از مهمترین فاکتورها برای تماشای فیلم ها و فایل های ویدیویی محسوب می شود چرا که تعیین کننده کیفیت رنگ ها و به تبع، کیفیت فایل ویدیوییست که مشاهده می کنید. بدین ترتیب، کاربران سرفیس بوک حس رضایتمندی بیشتری را در هنگام تماشای فایل های ویدیویی تجربه می کنند.


 

6. امکان تعویض نوک قلم استایلوس

 

 

این لپ تاپ از قلم استایلوس خاصی بهره می برد که کاربران می توانند نوک آن را بسته به نیاز و استفاده خود از این قلم تعویض کنند. بدین صورت که نوک این قلم در مدل های نرم، سخت، نازک و ویژه طراحی قابل خرید است. این چهار نوک به صورت یک مجموعه تقریبا 10 دلاری برای علاقه‌مندان عرضه می شود. اینجاست که شما می توانید از بهترین نوک برای طراحی، یادداشت برداری و سایر کارهای روزمره خود استفاده کنید.


 

7. حافظه یک ترابایتی

 

 

مایکروسافت مدلی از این لپ تاپ را برای علاقه‌مندان طراحی کرده است که از رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 1 ترابایتی بهره می برد. با این میزان حافظه داخلی دیگر نگرانی بابت نصب انواع نرم افزارها و همچنین ذخیره و نگهداری فیلم ها به خود راه نخواهید داد. این قابلیت در کمتر لپ تاپی با چنین ویژگی ها و طراحی مشاهده می شود.


8. طول عمر باتری 12 ساعته

 

 

خریداران محصولات هوشمند، همواره طول عمر باتری را به عنوان یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب یک گوشی، تبلت و یا لپ تاپ لحاظ می کنند. این لپ تاپ در آخرین تست های بعمل آمده نشان داده که می تواند تا 12 ساعت انرژی لازم را برای اجرای حتی سنگین ترین کارهای گرافیکی همانند اجرای بازی ها تامین کند که در مقایسه با محصولات مشابه موجود در بازار یکی از امتیازات خارق العاده سرفیس بوک محسوب می شود.