مایکروسافت از امروز پیش فروش سرفیس‌ بوک‌های خود را آغاز کرده است. این کمپانی با معرفی سرفیس بوک در جریان معرفی محصولاتش، بسیاری را متحیر کرد؛ ردموندی‌ها در آخرین دقایق مراسم، سورپرایز خود را رو کردند و محصول جدید چیزی نبود جز سرفیس بوک. فروش این محصول از امروز آغاز شده و براساس اطلاعات ارائه شده توسط مایکروسافت، سرفیس بوک در اولین روز از عرضه، وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

پانوس پانای، رهبر تیم سرفیس مایکروسافت در گفتگو باWired در خصوص فروش سرفیس‌های مایکروسافت، چنین اظهار نظر کرده است:

پیش فروش سرفیس بوک از امروز آغاز شده است. تقاضا برای سرفیس بوک بسیار بالا است و در واقع سرعت فروش این محصول از سرعت تولید آن پیشی گرفته است.

وی به اهمیت سری محصولات سرفیس مایکروسافت بسیار آشنا است و به روشنی می‌داند که مایکروسافت با عرضه‌ی سرفیس پرو ۳ و سرفیس پرو ۴، مهم‌ترین لحظات خود را در این حوزه رقم زده است.

در گزارش Wired، پانای به محرمانه بودن فرآیند طراحی سرفیس بوک نیز اشاره کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده، هیچ یک از اعضای کمپانی خارج از تیم سرفیس از طراحی چنین محصولی آگاهی نداشته و تنها ۹ ماه مانده به معرفی محصول، پانای سایر اعضای کمپانی و ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت را در جریان طراحی این محصول قرار داده و پیش نمونه‌ی طراحی شده را به آن‌ها نمایش داده است.

Wired فرآیند معرفی سرفیس بوک در داخل کمپانی را چنین نقل کرده است:

پانای از سرفیس بوک به عنوان یک لپ‌تاپ بسیار عالی سخن می‌گوید. پانای در جریان جلسه‌ای که به معرفی داخلی سرفیس بوک پرداخته، لولای مخصوص، کیبرد و صفحه‌ی نمایش زیبای سرفیس بوک را به اعضا نشان داده است. حاضرین در جلسه تحت تاثیر قرار گرفته و از این محصول بسیار استقبال کرده‌اند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط پانای، همه حضار از طراحی چنین محصولی کاملا جا خورده و آن را تحسین کرده‌اند. اطلاعات ارائه شده حکایت از این دارد که مایکروسافت در حدود یک ماه پیش از معرفی سرفیس بوک، شرکای خود را در جریان تولید این محصول قرار داده و آن را به نمایش گذاشته است؛ اما هیچ یک از قابلیت جدا شدن صفحه‌ی نمایش و عملکرد مستقل به عنوان یک تبلت توسط سرفیس بوک آگاهی نداشته و تنها یک ماه پیش از عرضه‌ی این محصول به وجود این ویژگی پی برده‌اند. پانای همچنین به فرآیند متوقف شدن تولید سرفیس مینی توسط مایکروسافت نیز اشاره کرده و از آن به عنوان یک محصول زیبا و تحسین برانگیز یاد کرده است.