شورولت کامارو ZL1 با قیمت پایه ۵۵ هزار دلار و سرعت ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت گران ترین و سریعترین خودرو از مدل کامارو است که برای اولین بار در نمایشگاه خودروری شیکاگو در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. این خودرو برای رقابت با فورد موستانگ شلبی GT50 تولید شد. ابتدا نام آن را Z28 گذاشته بودند ولی در آخر ZL1 را انتخاب کردند. ZL1 نام ماشین مسابقه ای Camaro ZL1 است که ZL1 در مسابقات خودروهای با موتور تمام آلومینیومی سال ۱۹۶۹ حضوری باشکوه داشت و تنها به تعداد محدود ۶۹ عدد تولید شد.

 

 

سخنگوی شرکت شورلت میگوید: ZL1 با موتور سوپرشارژر ۶.۲ لیتری V8 خود، قدرت ۵۸۰ اسب بخاری در دور موتور ۶۰۰۰ و گشتاور ۵۵۶ پوند-فوت در دور موتور ۴۲۰۰ را تولید میکند تا از سوپر موتور V8 فورد موستانگ شلبی GT500 پیشی بگیرد.به انضمام آلیاژی که در پدال ها به کار رفته،داخل خودرو تغییر نسبتا کمی با مدل های پیشین دارد. چرم جیر میکروفیبری استفاده شده در فرمان و صندلی ها با ارتقای اصطکاک آن راننده را محکم سرجای خود نگه میدارد.

 

 

طبق اعتقاد طراحان داخل کابین کامارو ، چیزی که راننده در سرعت بالا به آن احتیاج دارد تنها دیدن سرعت و دور موتور است، در ZL1 نیز طبق این سنت صفحه نمایش سرعت و دور موتور با اهمیت کمتر در جلوی دنده طراحی شده تا دید را بهتر کند.

 

 

آیرودینامیک ZL1 به طور قابل توجهی  ارتقاء یافته است. ظاهر خشن چراغ ها و فرم عمودی مه شکن ها هیبتی وحشتناک و تهدید آمیز را به آن بخشیده، در حالی که نشان ترس و بیم در چراغ مدل های پیشین کامارو به چشم می خورد.

 

 

برای کاهش وزن خودرو میزان فیبرکربن در هواکش کاپوت بیشتر از آلومینیوم آن است. در زیر سپر عقب پنلی برای عبور راحت تر هوا طراحی شده که با جهت دار کردن جریان هوا به سمت بالا، باعث نیرویی رو به پایین و چسبیدن خودرو به زمین می شود که نتیجه آن کنترل بهتر خودرو در سرعت های بالاتر بوده و رانندگی را لذت بخش تر می کند. باله ی عقب خودرو نیز به گونه ای طراحی شده که در سرعت های بالا باز می شود. سیستم اگزوز دارای ۲ حالت رانندگی در شهر و رانندگی در بیرون شهر می باشد، که صدای آن قابل افزایش است.

 

 

شورولت برای مهار این غول آمریکایی از سیستم جدید ترمز Brembo با شش پیستون در دیسک های جلو و چهار پیستون کمک گرفته است. تایرهای ZL1 از نسل دوم لاستیک سوپر خودروهای F1 شرکت گودیر با رینگ ۲۰ اینچ و عرض ۱۰ اینچ در جلو و ۱۱ اینچ در عقب می باشد. اما به طور کلی چرخ و تایر بسته شده حدود ۱۰ کیلوگرم از کامارو SS سبکتر است. همچنین سیستم جدید فرمان الکتریکی و سیستم نیروی محرکه قوی تر که در کامارو SS به شکل اضافه وزن یک مقطه ضعف بود در ZL1 با سبک شدن چرخ ها و هود روی کاپوت تقریبا ناچیز شده است.

 

 

ویژگی جدید سیستم مغناطیسی کنترل شده جاده که معمولا در کادیلاک و کوروت به کار می رود، مانع انحراف ماشین در شیب و پیچ های تند جاده می شود. گیربکس شش سرعته ZL1 به گونه ای طراحی و ساخته شده که تغییر دنده احساس نشود. سوپاپ ورودی هوا به محفظه احتراق در سرعت های بالا بازتر شده و باعث رساندن بیشتر اکسیژن می گردد.