البته نبود اسپیکر در دات به راحتی قابل جبران است. می‌توان دات را به یک اسپیکر بلوتوث یا سیم‌دار متصل کرد و توسط آن موسیقی پخش کرد.

اکو دات در ظاهر کاملا شبیه یک اکوی قدیمی است که قسمت بالایی آن را بریده‌اند. یک حلقه‌ی آبی هم مثل اکوی قبلی در بالای دات است که به هنگام شنیدن فرمان‌های شما روشن می‌شود. نحوه‌ی کار دات هم کاملا مثل قبل است: به این دستگاه فرمان‌های صوتی می‌دهید و پاسخ می‌گیرید. این فرمان‌ها می‌توانند وضعیت آب و هوا، اجاره‌ی ماشین یا کنترل وسایل هوشمند خانه‌تان باشند.

آمازون اکو دات را ۸۹ دلار قیمت‌گذاری کرده است. در حالی که این قیمت چندان هم کم به نظر نمی‌رسد، اما از قیمت ۱۸۰ دلاری اکو بسیار کمتر است. فقط هم می‌توانید اکو را از طریق منشی هوشمند آمازون یعنی «آلکسا» (Alexa) بخرید و امکان خرید آن از خود آمازون وجود ندارد؛ یعنی اگر Fire TV یا دستگاه‌های دیگری که آلکسا ندارند دم دست‌تان نیست، نمی‌توانید یک اکو بخرید.

 

 

 

آمازون در کنار رونمایی از اکو دات، از یک اسپیکر بلوتوث بی‌سیم که مجهز به سیستم آلکسا است رونمایی کرده. در حالی که اکو باید همیشه به یک منبع تغذیه متصل باشد، «آمازون تپ» (Amazon Tap) می‌تواند بی‌سیم کار کند.

آمازون تپ یک اسپیکر بلوتوثی است و می‌تواند با یک بار شارژ شدن، نزدیک به ۹ ساعت موسیقی پخش کند. آمازون در تپ دو اسپیکر ۱٫۵ اینچی قرار داده است که می‌تواند صدای دالبی پخش کنند. با این حال، تپ در کنار اینکه یک اسپیکر خوب است، منشی هوشمند آمازون را هم در خود دارد. تپ می‌تواند تمام وظایف یک اکو را هم به خوبی انجام دهد.

 

 

 

تفاوت مهم اکو و تپ در کلیدی است که آلکسا را روشن می‌کند. در حالی که اکو همیشه مشغول گوش دادن به فرمان‌های صوتی است، برای استفاده از تپ باید اول کلیدی را روی آن فشار دهید تا به فرمان‌های‌تان گوش کند. آمازون می‌گوید اسپیکر تپ همیشه روشن نیست تا در مصرف باتری‌اش صرفه جویی شود. تپ مثل اکو هم نیاز به وای-فای دارد؛ یعنی اگر آن را با خود به بیرون ببرید، باید با گوشی‌تان برای‌اش اینترنت بفرستید.

اسپیکر آمازون تپ ۱۳۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.