تکنولوژی شارژ وایرلس یکی از نوآوری‌هایی است که در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی گجت‌ها بوده است. اما ایراد اصلی این تکنولوژی، زمان زیادی است که برای شارژ دستگاه با این شارژرها تلف می‌شود. LG Innotech که یکی از زیرمجموعه‌های ال‌جی است، به تازگی شارژر وایرلسی تولید کرده که ادعا می‌کند با سرعتی بالا می‌تواند گوشی تلفن همراه را شارژ کند.

ال‌جی ادعا کرده است که این شارژر مانند شارژرهای سیمی عمل می‌کند و می‌تواند در زمانی ۳۰ دقیقه‌ای، باتری گوشی را از ۰ تا ۵۰ درصد شارژ کند. در داخل این شارژر از یک ماژول ۱۵ واتی استفاده شده است که سرعت شارژ را بسیار افزایش می‌دهد. این شرکت مدعی است این دستگاه می‌تواند با سرعتی حدود ۳ برابر شارژرهای کنونی وایرلس (که از ماژول ۵ واتی استفاده می‌کنند) گوشی را شارژ کند. ساختار این شارژر با استانداردهای AirFuel Alliance و Wireless Power Consortium منطبق است.

 

 

سامسونگ گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج نیز از فناوری شارژ وایرلس تا ۱۵ وات پشتیبانی می‌کنند؛ منتهی شارژرهایی که همراه این دو دستگاه عرضه می‌شوند، دارای حد اکثر توان ۶ تا ۷ وات هستند و شارژ کردن دستگاه با این شارژرها بسیار زمان‌بر است. اپل نیز به عنوان یکی دیگر از فعالان تکنولوژی شارژ وایرلس در حال کار بر روی یک طرح است که به کاربر اجازه می‌دهد بدون قرار دادن گوشی بر روی صفحه‌ی شارژ، از هر فاصله‌ای دستگاه خود را به صورت وایرلس شارژ کند.