در این میان اما مایکروسافت یک برگه برنده ی بسیار عالی نسبت به دیگر شرکت های تکنولوژی دارد، و آن چیزی نیست جز “دسترسی جهانی”، در سال های اخیر مایکروسافت ویندوز یک الگوی استاندارد برای دیگر رقبا بوده است و مردم بسیاری زندگی خود را از نوشتن برنامه و یا فروش محصولاتی بر پایه ی تکنولوژی این شرکت گذرانده اند که همین امر باعث محبوبیت و افزایش هواداران این کمپانی و افزایش مشتریان بالقوه در آینده می شود.
آقای ساتیا در مصاحبه با مدیر وبسایت گفت، طرفداران ما در کوبا و ایران زمانی که زمینه روابط تجاری با ایالات متحده ایجاد شد، با ما تماس گرفتند و از ما خواسته اند که شرکای مایکروسافت شوند.

 


وی در این باره گفت :

اخیرا داشتم ایمیل هایم را بررسی می کردم که با ایمیلی از یک شخص از کوبا مواجه شدم، وی در ایمیل گفته بود “سلام، من یک فروشنده ی ویندوز در کوبا هستم و ما جامعه ی عظیمی از کاربران ویندوز در اینجا داریم، همچنین سرورهای زیادی وجود دارد که همگی ویندوز هستند، من تمایل دارم با شما قرارداد شراکت امضا کنم”.

 


آقای ساتیا در ادامه گفت:

به محض این که توافق نامه هسته ای با ایران امضا شد، چنین نامه ای را از سوی یک ایرانی دریافت کردم، ایران در اتوماسیون اداری اش از ویندوز استفاده می کند و از نظر اداری کاملا یک کشور ویندوز محور است. وی در ایمیل خود گفته بود “ما واقعا به حضور شما در اینجا نیاز داریم”.

 


ایشان در ادامه ی صحبت هایش با آقای مت روسوف مدیر وبسایت BusinessInsider گفت:

من به هر کشوری که می روم در آن جا شرکا و برنامه نویسان زیادی را ملاقات می کنم که در حوزه های سلامت و درمان، آموزش و همچنین حمل و نقل فعالیت می کنند و تمامی فعالیت های آن ها بر اساس تکنولوژی ما چیده شده است.

درست است که فیسبوک و گوگل همچون مایکروسافت دارای دسترسی جهانی هستند، اما این دو شرکت شبکه ای از شرکا را ندارند که با تکیه بر آن ها امرار معاش کنند.

 


در ادامه آقای نادلا در رابطه با پروژه Loon گوگل صحبت کرد و گفت :

گوگل در تلاش است تا با استفاده از بالن اینترنت جهانی را در دسترس عموم قرار دهد. اما مایکروسافت امید دارد با استفاده از شرکای محلی این کار را انجام دهد، تصور من برای رسیدن به این هدف این نیست که بالن هایی را در حریم هوایی دیگر کشور ها به پرواز درآوریم، بلکه آرزوی من این است که به شرکای محلی کمک کنیم تا راه های ارتباطی کم هزینه ای را ایجاد کنیم.