Arrow Launcher لانچری متفاوت برای اندروید است که در آن App Drawer با Home Screen ادغام شده و صفحه‌ی برنامه‌ها همراه با چندین ابزارک مختلف دیگر، در صفحات لانچر قرار گرفته است. برای مثال در هر صفحه به موارد مختلفی همچون لیست اپلیکیشن‌ها، کانتکت‌ها در دو دسته‌ی "محبوب‌ترین‌ها” و "تمام مخاطبین"، ابزاری برای ثبت یادداشت‌ها و ... دسترسی خواهید داشت. در آخرین بروزرسانی این اپلیکیشن ویژگی‌های جالبی به آن اضافه شده است که از میان آن‌ها می‌توان به Reverse apps page ordering اشاره کرد. این ویژگی جالب که کاربرد اصلی آن در صفحه‌نمایش‌های بزرگ است اقدام به معکوس کردن چینش اپلیکیشن‌ها می‌کند. در لانچر Arrow Launcher اپلیکیشن‌ها بر اساس مقدار استفاده چیده شده‌اند؛ به طوری که به ترتیب بیشترین استفاده، اپلیکیشن‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند. اما در صفحه‌نمایش‌های بزرگ وقتی با یک دست مشغول کار با گوشی هستیم این موضوع تبدیل به یک ایراد خواهد شد؛ چرا که مهمترین اپلیکیشن‌هایی که قصد استفاده از آن‌ها را داریم در گوشه‌ی مخالف و بالای صفحه قرار گرفته‌اند و دسترسی به آن‌ها با یک دست، نسبتا مشکل خواهد بود.

 

 

اما با کمک ویژگی Reverse Ordering، چینش برنامه‌ها به صورت معکوس تبدیل خواهد شد؛ به طوری که کم استفاده‌ترین برنامه در بالا و ردیف اول قرار می‌گیرد و برنامه‌های پر استفاده، به پایین صفحه منتقل خواهند شد. این موضوع باعث خواهد شد تا هنگام کار با یک دست، بدون هیچ مشکل خاصی قادر به اجرای اپلیکیشن‌های محبوب خود باشید. اگرچه این ویژگی جایگزین حالت One-Hande در گوشی‌های آیفون یا ... نمی‌شود، با این حال وجود آن، می‌تواند تا حدودی نبود چنین قابلیتی را جبران کند. با فعال کردن این ویژگی ترتیب چینش اپلیکیشن‌ها به جای بالا/سمت چپ، به پایین/سمت راست تغییر پیدا خواهد کرد. بخش امنیتی برنامه نیز مورد تغییر قرار گرفته است. پیش از این در بخش Arrow Launcher’s Recent lists لیستی از اپلیکیشن‌ها و فایل‌هایی که اخیرا از آن‌ها استفاده کرده‌اید قابل مشاهده بود که در صورت استفاده از فایل‌های شخصی مانند تصاویر یا ...، این آیتم‌ها در بخش مذکور نمایش داده می‌شد. در نسخه‌ی جدید Arrow Launcher می‌توانید آیتم‌های این لیست را مخفی کنید تا از نمایش موارد مورد نظر جلوگیری شود.

Arrow Launcher با حجمی نزدیک به ۷ مگابایت منتشر شده است و برای اجرا به اندروید ۴.۰.۳ یا بالاتر نیاز دارد. با وجود آنکه بسیاری از کاربران این اپلیکیشن را یک لانچر سبک و روان می‌دانند، اما گزارش‌هایی نیز از اجرای کند آن در دستگاه‌های ضعیف‌تر وجود دارد. برای دانلود و امتحان این برنامه که به صورت رایگان منتشر شده است می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.