همانطور که اطلاع دارید، اپل معمولا هر دو سال یک بار طراحی آیفون‌های خود را متحول می‌کند تا به دستگاهی با ظاهری متفاوت دست یابد. اما این بار قرار نیست این اتفاق پس از دو سال بیفتد. در حالی که بسیاری از طرفداران شرکت منتظر هستند تا آیفون ۷ با تغییرات زیاد در ظاهر و همچنین فناوری‌های جدید معرفی شود اما اپل تغییرات گسترده آیفون‌ها را برای سال ۲۰۱۷ کنار گذاشته است.

آیفون‌های سال ۲۰۱۷ قرار است به نمایشگرهایی بدون حاشیه و بدون دکمه فیزیکی خانگی (Home) معرفی شوند. اما اگر قرار است اپل دکمه گِرد هوم را حذف کند، پس تاچ‌ آیدی قرار است چگونه در سال ۲۰۱۷ کار کند؟ ظاهرا اپل در تلاش است با پتنت جدیدی که ثبت کرده تاچ آیدی را در زیر نمایشگر دستگاه قرار دهد تا این فناوری بدون دکمه فیزیکی کار کند. این فناوری قرار است از سه راه مختلف اثر انگشت را شناسایی کند؛ نوری، خازنی یا صوتی.

 

 

 

هر کدام از این سه روش خوبی‌ها و بدی‌های خاص خود را دارند. اما احتمالا روش صوتی یکی از بهترین و دقیق‌ترین گزینه‌ها برای شناسایی دارنده دستگاه است که کوالکام سنس آی‌دی نیز از آن استفاده می‌کند. این فناوری البته هنوز در آزمایشگاه‌ها به سر می‌برد و به صورت عملی هیچکدام از سازندگان دستگاه‌های همراه از آن استفاده نکرده‌اند.

البته پتنتی که امروز منتشر شده نیز تضمینی برای به حقیقت پیوستن آیفون‌های بدون دکمه خانگی نخواهد بود اما این موضوع حداقل نشان‌ دهنده این است که اپل در تلاش است با حذف دکمه‌های خانگی و ایجاد فضای بیشتر در بخش پایینی تغییرات بیشتری در آیفون‌ها به وجود آورد.