کمپانی هوآوی در نمایشگاه ایفا 2015 که چند ماه پیش برگزار شد از اسمارت فونی قدرتمند به نام میت اس پرده برداشت که با مشخصات و ویژگی های سطح بالای خود توانست به فروش قابل توجهی نیز دست یابد.

طولی نکشید که شایعاتی مبنی بر تصمیم این شرکت چینی برای معرفی محصولی دیگر از خانواده گوشی های Mate به نام میت 8 در فضای رسانه ای پخش شد و علاقه‌مندان را به معرفی فبلتی قدرتمندتر از نمونه های قبلی نوید داد.

هرچه به جلو حرکت کردیم شایعات بیش از پیش قوت گرفتند و مشخصات و تصاویر بیشتری از این اسمارت فون به بیرون درز کرد تا این که تقریبا دو هفته پیش، آقای یو چنگ دانگ، مدیر عامل این شرکت به طور رسمی اعلام کرد که به زودی شاهد رونمایی از این فبلت خواهیم بود.

 

همچنین این شرکت چندی پیش نیز با انتشار تیزری در شبکه اجتماعی Weibo چین به تمامی این شایعات پایان داد و 26 نوامبر (5 آذر) را زمان رونمایی از این محصول خود تعییین کرد.

 

 

اگر خبرهای روزهای قبل ساتنا را دنبال کرده باشید حتماً خوانده اید که  مشخصاتی از این گوشی در بنچمارک GFXBench رویت شد و امروز این گوشی توانست در بنچمارک AnTuTu عملکردی باورنکردنی را با کسب امتیاز 89630 از خود برجای بگذارد.

برای درک بهتر این امتیاز باید بگوییم که تاکنون هیچ اسمارت فونی نتوانسته در این بنچمارک، امتیازی بالاتر از امتیاز کسب شده توسط میت 8 کسب کند.

 

 

مشخصات که تا به امروز از این گوشی فاش شده است عبارتند از:

    صفحه نمایش 5.7 یا 6 اینچی با رزولوشن کوآد اچ‌دی
    پردازنده هشت هسته ای Kirin 950
    فضای رم 3 یا 4 گیگابایتی (احتمال عرضه در دو مدل)
    حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی (احتمال عرضه در دو مدل)
    دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی
    سنسور سلفی 8 مگاپپیکسلی

جنس بدنه این گوشی از فلز خواهد بود وبدون شک از فناوری حساس به فشار فورس تاچ نیز بهره خواهد برد. همچنین مجهز بودن به سنسور اثرانگشت نیز دور از انتظار نیست.