کنون در این دوربین از پردازنده DIGIC6 بهره برده که علاوه بر فوکوس خودکار ۴۵ نقطه‌ای، کمینه و بیشینه ایزو ۱۰۰ تا ۱۶۰۰۰ (قابل ارتقا به ۱۰۰-۲۵۶۰۰)، بیشینه و کمینه سرعت شاتر ۳۰ و ۱/۸۰۰۰ ثانیه و عکاسی پیاپی ۷ فریم بر ثانیه را به ارمغان آورده است.

 

 

 

مهمترین ارتقاء ۸۰D نسبت به نسل قبلی یعنی ۷۰D را باید در فناوری Dual Pixel AF ارتقایافته آن جستجو نمود.

سیستم فوکوس خودکار این دوربین امکان فوکوس متناوب (AI Servo) حتی در حالت Live view را فراهم می‌کند. پیش از این در کانن ۷۶۰D شاهد به کار گیری این سیستم بوده‌ایم.

 

 

80D امکان فوکوس خودکار در شرایط نوری ضعیف تا ۳EV- را دارد و تمامی پیکسل‌ها قابلیت فوکوس از نوع تشخیص فاز Phase Detection را دارند.

سنسور جدید Hybrid CMOS III کنون، امکان فوکوس مداوم در حالت فیلم‌برداری را نیز فراهم می‌کند. به این ترتیب تنها با یک لمس روی نمایشگر، عمل فوکوس بسرعت و بصورت پیوسته انجام می‌گیرد.

در بخش پشتی دوربین یک منظره یاب اپتیکال با پوشش ۱۰۰ درصدی تعبیه شده است.

 

 

نمایشگر دوربین از نوع LCD لمسی ۳ اینچی با رزولوشن ۱٫۰۴۰٫۰۰۰ نقطه بوده و همچون نسل قابلیت چرخش در زاویای مختلف را دارد.

 

 

از دیگر مشخصات و قابلیت‌های این دوربین می‌توان به فیلمبرداری FullHD با نرخ ۶۰ فریم، وای‌فای و GPS داخلی، NFC, باتری با ظرفیت ۹۶۰ شات، میکروفن‌های استریو، اسپیکر مونو، فلش بالاجهنده و وزن ۷۳۰ گرم اشاره نمود.

 

 

کنون ۸۰D از مارس ۲۰۱۶ (اوایل فروردین ۹۵) با قیمت ۱۲۰۰ دلار برای بدنه و ۱۸۰۰ دلار بهمراه لنز EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS USM عرضه خواهد شد.