این روزها، باید با احترام بیشتری از هوآوی یاد کرد چرا که دیگر این کمپانی یک شرکت رده میانی چینی نیست و هم اکنون بالاتر از رقیب سنتی خود یعنی شیائومی، حرف اول را در بازار چین می زند و در بازارهای جهانی نیز نامی برای خود در میان کمپانی های بزرگ تولیدکننده محصولات هوشمند دست و پا کرده است.

این شرکت در سال گذشته از محصولات متعددی رونمایی کرد که اسمارت فون میت 8 را می توان بارزترین این محصولات دانست. حال، به نظر می رسد که این کمپانی قصد دارد تا سال 2016 را با معرفی محصولی قدرتمند به نام P9 آغاز کند.

محصولی که تا به امروز شایعات زیادی در خصوص مشخصه های فنی احتمالی و همچنین مدل های آن فاش شده است. تا این که امروز، خبرهای بدست آمده، اطلاعاتی را در خصوص ویژگی های سه مدل P9 که گفته می شود در کنفرانس فردای این شرکت رونمایی خواهد شد، فاش می کند.

بر این اساس، این گوشی در سه مدل مختلف و با نام های P9، P9 Lite و P9 Max و به ترتیب مجهز به نمایشگرهایی با ابعاد 5، 5.2 و 6.8 اینچی رونمایی و در آینده ای نزدیک روانه بازار خواهد شد.

قرار است در مدل P9 از بدنه ای فلزی، پردازنده هشت هسته ای Kirin 950 و دو سنسور13 مگاپیکسلی در قسمت پشتی این گوشی استفاده شود که تحقق این پیش‌بینی ها بسیار محتمل است اما نکته جالب اینجاست که ادعا شده که این گوشی از یک رم 6 گیگابایتی LPDDR4 نیز بهره خواهد برد که باور آن برای علاقه‌مندان کمی دشوار است.

این ادعا از سوی یکی از تحلیلگران برجسته چینی به نام Pan Jiutang مطرح شده و از آنجایی که هنوز توسعه و ساخت اسمارت فون هایی مجهز به این میزان از حافظه رم در دستور کار بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا قرار نگرفته است باید تا فردا صبر کرد و دید که این گوشی با چه ویژگی ها و در چه مدل هایی رونمایی خواهد شد.