نکسوس 6P همچنین از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 4 بهره می‌برد که انتظار را برای یک گوشی هوشمند سرسخت‌تر بالا می‌برد اما ویدئویی که به تازگی در یوتیوب و توسط کاربری با نام JerryRigEverything منتشر شده چیز دیگری را نشان می‌دهد.

در این ویدئو شاهد انجام برخی آزمون‌های دوام مانند خط و خش روی صفحه نمایش، روی قاب پشتی و حرارت دادن به صفحه نمایش و نهایتا آزمون خم کردن گوشی هستیم.

در ابتدای ویدئو شاهد آزمایش خط و خش روی صفحه نمایش با ابزار موسوم به مقیاس موس هستیم که در این مقیاس به منظور سنجش سختی کانی‌ها ویا سنگ‌ها، ده کانی را به عنوان مبنای سختی انتخاب کرده‌اند که از لحاظ سخت بودن هرکدام یک درجه کامل فرق دارند.

نهایتا صفحه نمایش نکسوس 6P تا درجه شش را دوام می‌اورد و از ان به بعد شاهد خط و خش‌های عمیقی هستیم که بر روی صفحه نمایش بوجود می‌آید تا نهایتا با ضربه کوچکی که بر روی صفحه نمایش زده می‌شود صفحه نمایش ترک بردارد.

بعد از آن نوبت به حرارت دادن صفحه نمایش می‌رسد که بلافاصله پس از حرارت دادن با فندک شروع به سفید شدن می‌کند که حتی با خاموش کردن صفحه نمایش لکه سفید پابرجا می‌ماند. نکته جالب اینکه صفحه نمایش سایر گوشی‌ها معمولا با حرارت مستقیم لکه سیاه بر جا می‌گذارند و ظاهرا در نکسوس جدید اوضاع تفاوت دارد.

بعد نوبت به آزمون مقاومت در برابر خم شدن می‌رسد که در واقع ما را یاد آزمون خم شدن آیفون 6 پلاس انداخت و این بار نکسوس 6P‌به راحتی تسلیم شده و خم می‌شود! باید دید که آیا اوضاع به وخیمی اوضاع آیفون 6 پلاس است یا نه ترک برداشتن صفحه نمایش و خم شدن دقیقا از نقطه حرارت دیدن به خم شدن راحت‌تر آن کمک کرده است!