اما تیم کوک به خوبی می داند که اگر قرار است تبلت جدید اپل، کامپیوترهای ویندوزی را از میدان به در کند، حتمأ باید کار کند! کاربران آیپد پروی جدید تنها چند روز پس از خرید این تبلت گران قیمت شکایاتی را از عدم کارایی آن گزارش کرده اند. آنطور که عده ای از کاربران آیپد پرو گفته اند، این تبلت پس از اتصال به برق و شروع شارژ، اصطلاحأ هنگ می کند و امکان استفاده از آن وجود ندارد، تا اینکه یک بار به صورت دستی ریست شود و دوباره boot شود.
نکته جالب اینجا است که پس از انجام هارد ریست و روشن شدن مجدد تبلت، نشانگر باتری نشان می دهد که 100% پر است. شکایت هایی از این دست در وب سایت پشتیبانی اپل به وفور یافت می شود: "من هم همین مشکل را دارم. آیپد جدیدم را دو بار شارژ کردم و هر بار مجبور شدم آن را ریست کنم"، "مشکل من هم دقیقأ همین است، وقتی تبلتم را به شارژر وصل می کنم، پس از مدتی هنگ می کند و غیرقابل استفاده می شود تا اینکه دوباره آن را ریست کنم".
اپل از وجود این مشکل آگاه شده و واحد پشتیبانی آن راه حل هایی را به کاربران پیشنهاد کرده است. اولین پیشنهاد اپل، انجام فکتوری ریست از طریق iTunes است. راه حل دیگر این است که به طور همزمان دکمه های Sleep و Home را برای ده ثانیه نگه دارید تا تبلت ریستارت شود.
جالب اینجا است که برخی از کاربران آیفون 6، آیفون 6s و آیفون 6s Plus نیز مشکل مشابهی را گزارش کرده اند. با این اوصاف، به نظر می رسد این مشکل ریشه در سیستم عامل این دستگاه ها، یعنی iOS 9 داشته باشد، که در این صورت با عرضه به روز رسانی نرم افزاری برطرف خواهد شد.
نظرات