مایکروسافت هم اکنون فروش و عرضه گوشی های جدید مبتنی بر ویندوز ۱۰ موبایل را آغاز کرده است اما اینسایدر ها و سایر کاربران می دانند نسخه ای از ویندوز ۱۰ موبایل که بر روی این گوشی های نصب است نهایی نبوده و تنها یکی از بیلد های پیش نمایش است که به پایداری مطلوبی رسیده است. اما این بیلد پیش نمایش بر روی گوشی های جدید مایکروسافت نیز مشکلاتی نظیر کرش کردن و یا ری استارت های ناگهانی را داراست ولی مشکل کاهش شارژ باتری چندان دیده نمی شود و گویا مایکروسافت این مشکل را تقریباً به طور کامل رفع کرده است.

اما حالا یک شایعه جدید منتشر شده است که می گوید ویندوز ۱۰ موبایل ممکن است که در هفته جاری نهایی سازی شده و برای کاربران منتشر شود. این شایعه از آن جایی آغاز شد که یکی از کارمندان مایکروسافت در جریان رویدادی در یکی از فروشگاه های مایکروسافت در ایتالیا اعلام کرده بود که نسخه نهایی ویندوز ۱۰ موبایل در هفته اول دسامبر نهایی سازی شده و عرضه می شود (یعنی هفته جاری).

این بیلد نهایی نه تنها مشکلات نرم افزاری را رفع می کند، بلکه در زمینه امنیت نیز بهبود هایی دارد. در ادامه ویدیویی از رونمایی محصولات جدید مایکروسافت در ایتالیا را مشاهده می کنید که در دقیقه ۱۲ آن به موضوع انتشار ویندوز ۱۰ موبایل اشاره می شود. این ویدیو توسط Andrea Galeazzi از HDBlog تهیه شده است.