حالا این شرکت مستقر در ماساچوست آمریکا به موفقیت دیگری هم دست یافته و توانسته موافقت اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) را برای انجام پروازهای آزمایشی نسخه پهپاد خودران این اتومبیل پرنده کسب کند.
البته این نمونه آزمایشی علاوه بر اینکه بدون سرنشین است ، از سایزی یک دهم سایز واقعی اتومبیل پرنده برخوردار است. اما امکان آزمایش قابلیت های TF-X در محیط واقعی می تواند به فعالیت تیم تحقیقاتی این پروژه سرعت بخشد تا این تیم هر چه سریعتر خودروی پرنده خود را در سایز واقعی در اختیار علاقمندان بگذارد.
این نمونه آزمایشی مجاز است تا ارتفاع 121 متری و سرعت 160 کیلومتر در ساعت در حریم هوایی کشور آمریکا پرواز کند، ولی افراد این تیم باید به طور مداوم با مسئولین مربوطه در اداره هوانوردی آمریکا در ارتباط باشند.
بنا به گفته محققان Terrafugia تست های گسترده پرواز توسط سیستم های کوچک هوایی بدون سرنشین همراه با تست های تونل باد و شبیه سازی های آئرودینامیکی برای نهایی سازی طراحی این خودرو اساسی هستند.
بنا به گفته شبکه آئرونیوز انجام این آزمایشات با توجه به مهندسی منحصر به فرد این خودرو حیاتی هستند. اگر TF-X بتواند در آینده راهی بازار شود ، سرعتی معادل 322 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت و از محدوده پرواز 805 کیلومتری برخوردار خواهد بود. این خودرو به محوطه باند برای برخاستن و فرود نیاز نخواهد داشت. این خودروی هیبریدی با ظرفیت چهار سرنشین از باتری های قابل شارژ بهره می برد که با استفاده از موتور خودرو و همچنین ایستگاه های شارژ الکتریکی قابل شارژ هستند. اندازه این اتومبیل برای رانندگی بر روی جاده ها و پارک در پارکینگ های معمول مناسب است. بخش های پرنده این خودرو توسط کامپیوتر کنترل می شوند، بنابراین برای راندن این اتومبیل نیازی به کسب گواهینامه خلبانی نخواهد بود.
شرکت Terrafugia اظهار داشته
هنگام استفاده از حالت پرنده این خودرو ، بال ها باز شده و دو موتور الکتریکی آغاز به کار می کنند و خودرو را با نیرویی برابر یک مگاوات از زمین بلند می کنند. دو پروانه کوچک، مشابه پروانه های هلیکوپتر، در صورت نیاز نیروی محرکه لازم را فراهم می کنند و سپس در حین حرکت اتومبیل جمع شده و در محل خود قرار می گیرند.
این شرکت زمانی بین 8 تا 12 سال را برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته است. در هر حال باید صبر کنیم و ببینیم روند آزمایشات چگونه پیش می رود.
نظرات