این دو شرکت تاکنون روی هم رفته 120 ایستگاه شارژ خودرو در 19 ایالت نصب کرده اند. البته این شارژرها معمولی نیستند، بلکه از نوع شارژر سریع DC هستند که می توانند ظرف بیست دقیقه تا 80% از ظرفیت باتری یک خودرو را پر کنند. این شارژرها تنها به محصولات بی ام و و نیسان سرویس نمی دهند، بلکه هر خودرویی که دارای ورودی برق سازگار با آنها باشد می تواند از آنها استفاده کند.


کلیف فایتزک مدیر بخش خودروهای هوشمند بی ام و در این زمینه می گوید:

این پروژه مشترک بین نیسان و بی ام و در راستای تعهد ما به مشارکت در طرح های توسعه شارژرهای سریع DC انجام می شود. ما به همراه نیسان بر تسهیل طی کردن مسافت های طولانی با خودروهای الکتریکی تمرکز داریم تا رانندگان بیشتری را به استفاده از خودروهای الکتریکی تشویق کنیم.


این شارژرها که بخشی از شبکه شارژ گرین لاتز خواهند بود، خدمات رایگان ارائه نمی کنند، ولی موجب ارتقای آسایش رانندگان می شوند. دارندگان خودروهای نیسان Leaf و بی ام و i3 می توانند با استفاده از اپلیکیشن موبایل خودروهای خود، نزدیکترین ایستگاه شارژ را پیدا کنند.


به نظر می رسد خودروسازان دریافته اند که روی آوردن به ساخت خودروهای الکتریکی غیر قابل اجتناب است و گرچه به آرامی، ولی به طور پیوسته به تحقیقات خود در این زمینه می افزایند. همکاری نیسان و بی ام و نیز می تواند موجب توسعه زیرساخت هایی با وسعت لازم برای جذب مشتریان بیشتر به دنیای خودروهای الکتریکی شود.