به گفته مدیر ارشد بازاریابی مایکروسافت، Chris Capossela، مایکروسافت در حوزه تولید اسمارت فون نیز به موفقیتی چشمگیر مانند موفقیتی که در بخش سرفیس به دست آورد، احتیاج دارد. او اشاره کرد هرچند سرفیس نقص های اولیه همه محصولات تازه عرضه شده را داشت، اما تیم سرفیس پس از آن به یک موفقیت بزرگ دست یافت. ایده تولید سرفیس از فروش همزمان آیپد و مک توسط اپل گرفته شده است. به اعتقاد او یک دستگاه باید شکاف بین این دو دستگاه را پر می کرد و تیم ویندوز فون نیز برای کسب موفقیت، دقیقاً به چنین ایده ای نیاز دارند.

 

ما در بخش گوشی های هوشمند به یک قدرت معنوی و حالت روحی خاصی نیاز داریم که مردم احساس نکنند این یک گوشی معمولی برای افرادی ست که به ویندوز علاقه دارند. این گوشی ها باید محصولاتی باشند که من از دیدن آنها شگفت زده شوم یا بگویم تولید این گوشی ها یک اتفاق بزرگ بوده است. یا برای مثال اگر یک کاربر آیفون باشم، قبل از خرید هفدهمین آیفونم به فکر فرو بروم و دست نگه دارم. ما برای ساختن چنین ایده ای به زمان بیشتری نیاز داریم.


به گفته Chris Capossela، مایکروسافت باید نگران موقعیت خود در اکو سیستم اسمارت فون ها باشد. Capossela علاوه بر صحبت درباره تجارت اسمارت فون های مایکروسافت، تایید کرد که گوشی لومیا 650 در حال آماده سازی برای عرضه است. او می گوید که مایکروسافت در سال جدید توجه ویژه ای به بخش گوشی های خود خواهد داشت. با این وجود، حرفی در مورد وجود یک سرفیس فون از زبان او بیرون نیامد و تاکید کرد که راه دست یابی به موفقیت تجاری دربخش اسمارت فون، دقیقاً همان مسیری ست که مایکروسافت برای سرفیس طی کرده است.