مجموع درآمد این کمپانی در آخرین ماه سال 2015، به 198.1 میلیون دلار آمریکا رسیده که نسبت به ماه قبل با 36.64 درصد و نسبت به سال قبل نیز با 57.08 درصد کاهش مواجه شده است.


این میزان کاهش شدید در درآمد ماهانه حاکی از آن است که فروش محصول تازه این شرکت یعنی گوشی هوشمند One A9، از زمان عرضه آن به بازار در ماه اکتبر 2015، کمتر از حد انتظار بوده است.


در همین حال، درآمد سه ماهه چهارم سال 2015 این شرکت، افزایشی 20.31 درصدی نسبت به سه ماهه سوم همان سال داشته، اما نسبت به کل سال 46.21 درصد کاهش داشته است. این یعنی بدترین سال برای کمپانی تایوانی اچ تی سی در 10 سال گذشته.


کشور آمریکا، یک بازار بزرگ برای گوشی های اچ تی سی به حساب می آید، اما این شرکت در حال حاضر تنها 3 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند در ایالات متحده را به خود اختصاص داده، چرا که گوشی های One A9 و One M9 نتواستند آنطور که اچ تی سی در تبلیغات و کنفرانس هایش آن ها را ارایه داده، به عنوان محصولاتی پرطرفدار ظاهر شوند و حتی تا حدودی محکوم به کپی برداری از رقبای خود، از جمله اپل شدند.


با این وجود، اچ تی سی هم چنان به عنوان یکی از بزرگ ترین و مهم ترین شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند در بازار محصولات هوشمند کشور تایوان باقی می ماند.


باید صبر کرد و دید آیا این کمپانی موفق می شود تا شکست سال گذشته میلادی را پشت سر بگذارد و در سال 2016 با گوشی های خود سهم بیشتری از این بازار رقابتی را به خود اختصاص دهد.