لنوو در سال 2014 کل سهام شرکت موتورولا را خریداری کرد. یکی از مدیران ارشد موتورولا در مصاحبه روز گذشته خود گفت برخی گوشی های این شرکت همچون مدل های Droid و Razr دستخوش این تغییرات خواهند بود، ولی برخی دیگر از محصولات مانند گوشی رده بالای Moto و همچنین گجت های پوشیدنی این شرکت حداقل در آینده نزدیک به روش قبل تولید خواهند شد. به گفته او، این تغییرات تدریجی خواهند بود.


از جمله تغییراتی که در ظاهر نسل بعدی محصولات موتورولا شاهد خواهیم بود، اضافه شدن لوگوی آبی رنگ لنوو و همچنین حرف M نشانگر شرکت موتورولا است.


همه این تغییرات در حالی اتفاق می افتد که مدیرعامل لنوو در سال 2014 و به هنگام خرید موتورولا گفته بود موتورولا گنجی برای ما است و نه تنها آن را از بین نمی بریم، بلکه آن را قوی تر از گذشته می کنیم.


اما با نگاهی واقع بینانه، این تغییر نام تجاری چندان هم دور از انتظار نبود. موتورولا دیگر تاثیرگذاری سابق را در بازار ندارد. در لیستی که توسط موسسه Brand Finance در سال 2014 در خصوص اعتبار نام های تجاری منتشر شد،موتورولا رتبه 219 را کسب کرد. این در حالی است که این شرکت مدت ها است درگیر بحران کاهش فروش محصولات خود است و جایگاه سابق خود را به شرکت هایی همچون اپل، سامسونگ و ال جی باخته است.

 

لنوو قصد دارد محصولات خود را در کشورهایی که برند موتورولا همچنان اعتبار بالایی دارد با این نام و در سایر کشورها با نام تجاری لنوو عرضه کند.