صنعت بازی های ویدیویی در سال 2015، به ارزشی معادل 13.1 میلیارد دلار دست یافت که کنسول های نسل هشتم و بازی های ویدیویی مختلف، نقشی اساسی در کسب این درآمد ایفا کرده اند. در همین حال، دو کنسول پلی استیشن 3 و اکس باکس 360، به آرامی بازار را ترک می کنند و با بیش از 70 درصد کاهش در میزان فروش مواجه شده اند.

 

با این وجود، بازی های ویدیویی هم چنان باصلابت به کار خود ادامه می دهند و توانسته اند گیمرهای سراسر جهان را به خود مشغول نمایند. آمار 10 بازی پر فروش سال گذشته میلادی به شرح زیر است:


Call of Duty: Black Ops 3
Madden NFL 16
Fallout 4
Star Wars: Battlefront
Grand Theft Auto V
NBA 2K16
Minecraft
FIFA 16
Mortal Kombat X
Call of Duty: Advanced Warfare


 

همان طور که انتظار می رفت، نسخه جدید سری بازی Call of Duty بار دیگر توانست صدر جدول فروش سال 2015 را به تصرف خود در بیاورد؛ اما نکته جالب توجه، حضور نسخه Advanced Warfare در جایگاه دهم جدول بازی های پرفروش است.

 

به همین صورت، حضور نسخه چهارم بازی فال آوت در میان 5 بازی پرفروش 2015 نیز جای تعجب ندارد. بازی های کمپانی بتسدا معمولا به سرعت هرچه تمام تر به موفقیت می رسند و البته شکی نیست که گیمرها برای سالیان متمادی منتظر نسخه چهارم این سری بازی افسانه ای بوده اند. اما در هر حال، فال آوت 4 نتوانست از پس عنوان Madden Nfl بر بیاید؛ عنوانی که معمولا هر سال در میان 3 بازی پرفروش قرار می گیرد.

 

بازی Star Wars: Battlefront نیز به لطف موج هیجان راه افتاده برای فیلم Star Wars: The Force Awakens به موفقیت زیادی رسیده است. لازم به ذکر است که بنابر آمار NPD، فروش بازی مورد بحث روی اکس باکس وان نسبت به پلی استیشن 4 بیش تر بوده است. البته گروه NPD تنها آمار فروش خرده فروشی ها را منتشر می کند و باندل های استار وارز پلی استیشن در این ارقام جایی ندارند.