اما متاسفانه، عوامل مزاحم دیگری همچون مصرف پردازنده، روشنایی نمایشگر، اجرای بازی‌هایی با گرافیک بالا و غیره تمامی محاسبات را بر هم می زنند و همانند خوره به جان باتری می افتند.

 

از این رو، تولید دستگاه‌ها و تکنولوژی های پیشرفته ای که بتواند این شارژ از دست رفته را در حداقل زمان ممکن به باتری برگرداند، مورد توجه بسیاری از شرکت ها از جمله کمپانی چینی اوپو قرار گرفته و نتیجه آن، رونمایی از تکنولوژی شارژ سریع این شرکت تحت عنوان VOOC در سال 2014 شده است.

 

اما امروز، در جریان کنفرانس MWC 2016 این شرکت از فناوری شارژ سریع پیشرفته‌تری به نام Super VOOC Flash Charge پرده براشت که به ادعای مسئولین این شرکت، سریع‌ترین تکنولوژی شارژ حال حاضر دنیا محسوب می شود و قادر است یک باتری 2500 میلی آمپر ساعتی را در مدت 15 دقیقه به طور کامل شارژ کند.

 


اوپو در این خصوص عنوان می کند:


فناوری VOOC Flash Charge با سیستم شارژ پالس ولتاژ پایین خود می تواند تمامی موانعی که باعث بروز اختلال در فرآیند شارژ با ولتاژ بالا می شود را حذف کند. دومین مزیت در این است که این سیستم از الگوریتم جدیدی برای منظم کردن جریان استفاده می کند. از این رو، این تکنولوژی می تواند سریع‌ترین زمان ممکن برای شارژ یک دستگاه را در کنار حفظ جریان برق در محدوده ای امن و بی خطر برای باتری، به کاربر ارایه دهد. همچنین آداپتور، کابل و کانکتور Super VOOC Flash Charge به طور کاملاً متفاوت و با استفاده از موادی قابل اطمینان و تایید شده بازطراحی شدند که جای هیچ نگرانی را باقی نمی گذارند.


 

این تکنولوژی علاوه بر میکرو USB از USB نوع C نیز پشتیبانی می کند که اگر ریزبینانه تر به آن بنگریم نشان دهنده آینده نگری و دید باز این کمپانی چینی از محصولاتیست که قرار است در آینده مجهز به این فناوری روانه بازار شوند.