مازراتی هم اولین خودروی شاسی بلند خود را با نام لوانته معرفی کرد. البته تا قبل از نمایش مدل اولیه ی این خودرو در نمایشگاه خودرو دیترویت در سال ۲۰۱۴ نام این خودرو کوبانت بوده است و چالش های زیادی بر سر انتخاب نام این ماشین لوکس بوده است. یک سری عکس مخفی هم قبل از معرفی این خودرو پخش شده است:

 

 

 

 

در نهایت مازراتی تصاویر رسمی لوانته (Levante) را پیش از معرفی رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ معرفی کرد. پس از پورشه، جاگوار و بنتلی، نوبت به مازراتی رسید تا بازار خودرو‌های شاسی بلند را هدف قرار دهد و خودروی جدید خود را معرفی کند.

 

 

این خودرو که قرار است تمام و کمال در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شود، از نظر ظاهری مشخصات دیگر خودروهای مازراتی را در خود جای داده است. چراغ‌های جلوی باریک و جلوپنجره‌ی لوانته کاملا ظاهری شبیه به دو خودروی Ghibli و Quattroporte دارند.

 

 

معماری دیفرانسیل عقب لوانته در کنار قوس بخش انتهایی بدنه‌‌ی آن در نگاه اول یاد‌آور جاگوار اف-پیس (F-Pace) است. خروجی‌های هوای سه گانه در کنار خودرو، ستون سی ذوزنقه‌ای شکل، پنجره‌های بدون فریم، جلو پنجره‌ی شش وجهی عظیم و ورودی هوای گسترده شده در سرتاسر سپر جلو، مهم‌ترین مشخصه‌های طراحی بدنه‌ی لوانته است. طرح کشیده‌ی چراغ‌های جلو نیز تا حدودی یاد‌آور طراحی بی‌ام‌و سری ۳ است.

 

 

مشخصات فنی این خودرو هنوز هم منتشر نشده‌اند، اما شرکت مازراتی گفته است که سیستم تعلیق این خودرو الکترونیکی خواهد بود. این شاسی‌بلند هم‌چنین دو محور محرک (All-wheel-drive) خواهد داشت و جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته اتوماتیک که مختص آن طراحی شده است  بهره خواهد گرفت که از سایر مشخصات کراس‌اوور مازراتی است.

شنیده‌ایم که این خودرو قرار است یک موتورتوربو شارژ فراری شش سیلندر V شکل با توانایی تولید ۳۵۰ اسب بخار داشته باشد. شایعات هم‌چنین می‌گویند که مازراتی یک مدل با موتور هشت سیلندر هم از لوانته خواهد ساخت که توانایی تولید ۵۸۰ اسب بخار را دارد.

 

 

 

طبق ادعای مازراتی تولید لوانته در کارخانه‌ی میرافیوری شهر تورین آغاز شده است و تحویل خودرو به مشتریان به زودی در سال جاری آغاز خواهد شد. مازراتی لوانته در فصل بهار در اروپا عرضه خواهد شد. مازراتی هنوز برچسب قیمتی لوانته را اعلام نکرده است.