۱) جمع‌وجور کردن متن‌های طولانی در Word

خواندن نوشته‌های طولانی حتی با وجود داشتن فهرست مطالب باز هم دشوار است. اگر شما در نوشته‌تان از فهرست استفاده کرده‌اید یا به عبارت دیگر از قابلیت Heading در میان نوشته‌تان بهره برده باشید، این نکته‌ی آموزشی به کارتان خواهد آمد. این قابلیت، کار بیشتری از منظم کردن بخش‌هایی از نوشته‌تان انجام می‌دهد.

 

 

به کمک این ویژگی می‌توانید بخش‌هایی از متن را اصطلاحا Collapse کنید. شما می‌توانید کاری کنید که یک Heading هنگام باز شدن مطلب به‌صورت خودکار Collapse شود.

‌‌‌‌     ‌‌‌

۲) اتصال دو سلول از دو فایل Excel متفاوت (Cross Reference و Link Cells)

آن چیزی که Excel و در واقع آن چه که تمام برنامه‌های آفیس را عالی می‌کند تعامل یکپارچه‌ی آن‌ها با یکدیگر است. یک قابلیت معمولی که ممکن است یک روز به آن نیاز داشته باشید، قابلیت لینک کردن سلول‌ها بین دو فایل Excel جداگانه است.

 


‌‌‌‌‌   ‌

۳) باز کردن فایل‌های CSV در Excel

برنامه‌یExcel  فایل‌های CSV را درست باز نمی‌کند چون به‌صورت پیش‌فرض برنامه برای تشخیص ویرگول به عنوان یک حایل تنظیم نشده‌اند. این هم روشی برای اینکه Excel  را طوری تنظیم کنید تا ویرگول‌ها را به عنوان حایل بشناسد و فایل‌های CSV را بلافاصله باز کند.

 

‌‌‌‌      ‌‌

۴) غیرفعال کردن صفحه‌ی شروع برنامه‌ی آفیس

همه‌ی برنامه‌های موجود در آفیس یک صفحه‌ی استارت دارند که به‌نوعی شروع به کار اپلیکیشن را نشان می‌دهند. هدف این صفحه‌ها، دادنِ شکل و شمایلی مشابه ویندوز ۸ یا ۱۰ به برنامه است ولی اگر شما از آن خوشتان نمی‌آید می‌توانید آن را از صفحه‌ی Options برنامه‌ی آفیس غیرفعال کنید.

 

‌‌‌‌‌‌     ‌‌

۵) یک نظرسنجی زنده هنگام ارایه‌ی PowerPoint داشته باشید

پاورپوینت برای دادن ارایه بسیار عالیست. کاربران برای تولید یک ارایه وقت زیادی صرف می‌کنند و اکثر امکاناتی را که این نرم‌افزار ارایه می‌دهد بهره می‌برند. اما آن‌ها خیلی وقت‌ها دوست دارند بازخورد مخاطبانشان را در لحظه داشته باشند. اگر قصد دارید هنگام ارایه از حضار نظر‌سنجی به عمل بیاورید یک Add-on برای برنامه‌ی PowerPoint وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند این کار را به‌آسانی انجام دهید.