کوین گولوین، دانشجوی دکترای علوم مواد و مهندسی درباره این ماده جدید گفته است که:

محققان سال هاست که سعی دارند قدرت چسبندگی یخ را به کمک علم شیمی پایین آورند و سطوح دافع آب بیشتری بسازند. ما راهکار تازه ای برای این هدف کشف کرده ایم، این که بتوانیم با استفاده از علم فیزیک، چگونگی جدا شدن یخ از یک سطح را از لحاظ مکانیکی تغییر دهیم.

 


 

یکی از محققان دانشگاه میشیگان به نام آنیش توتجا نیز گفت:

هیچ کس در مورد این ایده که خاصیت انعطاف پذیری می تواند به کاهش چسبندگی یخ کمک کند، تحقیق نکرده بود. یخ، آب یخ زده است، مردم همیشه می پنداشتند که برای برخورداری از سطوح ضد یخ، اول باید سطوح ضد آب داشته باشیم و این محدودیت زیادی در تحقیقات ایجاد می کرد.

 


 

این ماده جدید می تواند یخ را به خود بچسباند اما عامل چسبندگی در آن بسیار کمتر از مواد دیگر است و همین امر باعث می شود تا یخ خیلی آسان تر از سطح جدا شود. تنها کافیست با اشاره ی انگشت خود یخ را از سطح جدا کنید، علاوه بر این جاذبه زمین و حتی یک نسیم ملایم هم می توانند باعث سر خوردن یخ از روی سطح شوند.

 

پوشش ضد یخ جدید در انواع تست های آزمایشگاهی از جمله دمای بالا، سایش مکانیکی و صدها چرخه ی ذوب و انجماد مقاومت بالایی را به ثبت رسانده و محققان دانشگاه میشیگان امیدوارند تا در آینده ی نزدیک از آن در موارد بسیار مختلفی استفاده شود.