سامسونگ به تازگی یک پتنت جدید را برای ردیابی سلامت کاربران در شرکت ثبت پتنت بین المللی آمریکا (USPTO) به ثبت رسانده است.
بر اساس این پتنت جدید، سامسونگ به دنبال اجرای یک تحقیق درباره استفاده از تکنولوژی پیشرفته لیزری در دستگاه های گلکسی و محصولات پوشیدنی Gear است که Laser Speckle Interferometric نام دارد. این تکنولوژی که یک سیستم متشکل از نقاط لیزی ست می تواند علاوه بر ردیابی ضربان قلب، فشار خون، سرعت جریان خون، نبض و وضعیت پوست را نیز ارزیابی کند. سامسونگ این پتنت را در ماه سپتامبر سال گذشته به ثبت رسانده بود اما هیچ نشانی از تایید شدن این پتنت توسط USPTO ارایه نکرده بود. به همین دلیل هنوز هیچ برنامه زمانی مشخصی برای عرضه این تکنولوژی در دستگاه های آینده سامسونگی وجود ندارد اما این شرکت تا زمانی که بتواند محصولاتی مجهز به این تکنولوژی را به بازار عرضه کند، به توسعه و تحقیق درباره این تکنولوژی ادامه خواهد داد.

 

 

 

استفاده از این پرتوهای لیزری که از منبع نور ساطع می شود و در سطح پوست کاربر پخش می شود، یک الگوی نقطه ای ست که توسط دریافت کننده داخلی سیستم ثبت می شود و سپس علایم حیاتی به خصوصی را بر اساس ضربان شریان های خونی زیر پوست اندازه گیری می کند. هنوز مشخص نیست که سامسونگ دقیقاً در چه تاریخی این تکنولوژی لیزری را جایگزین سنسورهای کنونی محصولات خود خواهد کرد و شاید هم هیچ وقت از این تکنولوژی در دستگاه های آینده خود استفاده نکند.