به گزارش ساتنا به نقل از کالایاب خودرو، سال گذشته وقتی باجاج، دومین موتورساز بزرگ هندوستان، 200 سیسی جدیدش را با نام پولسار RS200 معرفی کرد (که حالا در بازار کشورمان با نام پالس فروخته میشود) توجهات معطوف به سومین موتورساز بزرگ هندوستان شد. همه منتظر بودند تا ببینند TVS چه واکنشی در مقابل محصول جدید باجاج نشان میدهد تا اینکه در اوایل سال جاری میلادی TVS انتظارات مشتریانش را با نسخه حجیمتر آپاچی پاسخ داد. آپاچی جدید البته رقیبی برای RS200 نبود بلکه حریف تازهای برای پالس NS200 است!
آپاچی 200 ؛ حجیمتر نه قویتر!
در سال 2005 بود که TVS باهدف جذب مشتریان جوانی که بدنبال موتورسیکلتهای ارزان قیمت بودند، برند آپاچی را به بازار هند معرفی کرد. حالا آپاچی از 10 سالگی گذشته است و توانسته نگاه مشتریان به TVS را تغییر دهد؛ رسیدن به تیراژ ماهیانه 20 هزار دستگاهی دلیل خوبی برای موفق دانستن TVS خواهد بود.
برخلاف باجاج که جسارت تغییر در زبان طراحیاش را داشت اما به نظرمیرسد TVS همچنان محافظه کارانه قدمهایش را برمیدارد. آپاچی 200 ظاهر ویژهای ندارد که بخواهد تهدیدی در قلمرو باجاج RS200 محسوب شود ولی با کمی ارفاق میشود آنرا رقیبی برای باجاج NS200 دانست چراکه برخی از ویژگیهای کلاس نیکدها در آن نیز خودنمایی میکند.
آپاچی 200 نسبت به نسخه 180 خود تنها چند سانتیمتر در طول و عرض کوچکتر شده اما ارتفاعش همچنان ثابت مانده است. فاصله کفی موتورسیکلت با زمین نیز بیشتر شده که افزایش ارتفاع صندلی را در پی داشته است. با دیدن ظاهر آپاچی 200 نخستین چیزی که به ذهن میرسد عضلانیترشدن جثه آن است در صورتیکه اگر به وزن آن دقت کنیم میبینیم که تفاوتی با آپاچی 180 ندارد.
برخلاف 180 ، در آپاچی 200 دیگر خبری از فلاپ های اطراف باک نیست ولی در عوض طراحی باک تغییر کرده تا همان ظاهر فلاپ ها را دوباره تداعی کند! علیرغم اینکه این باک حجیمتر به نظر میرسد اما باید بدانید که 1.5 لیتر ظرفیت کمتری نسبت به آپاچی 180 دارد.
صفحه کیلومتر آپاچی کاملا دیجیتالی است و نور پس زمینه دارد. LED کوچکی که در بالای صفحه کیلومتر قرار گرفته، نشانگر زمان تعویض هاست.
جداشدن زین جلو از عقب، یکی دیگر از اتفاقات خوبی است که برای آپاچی 200 رخ داده. همچنین تعلیق دابل شاک عقب نیز تبدیل به مونوشاک شده است.
TVS برای نخستین بار از انجین روغن خنک بهره گرفته است. این انجین نسبت به انجین آپاچی 180 بیش از 18% در قدرت و بیش از 16% در گشتاور بهتر است.حداکثر قدرت آپاچی 200 تفاوت زیادی با آپاچی 180 ندارد ولی در عوض شتابگیری آن در دورهای بالای انجین بهتر شده است.
گذاشتن دو خروجی کوچک به مذاق خیلی ها خوش نمی آید ولی TVS گفته که این کارش، بم شدن صدای اگزوز را به همراه داشته. رینگ ها همچنان 17 اینچی است.
تایر جلو نیز بدون تغییر بوده و 90 میلیمتری است
ولی تایر عقب عریضتر و از 110 تبدیل به 130 میلیمتری شده است.
3 مدل کاربراتوری؛ 3 مدل انژکتوری
TVS این موتورسیکلت را در شش مدل عرضه کرده که 3 مدل آن مجهز به انژکتورهای الکترونیکی و مابقی کاربراتوری هستند. البته خروجی هردو انجین تقریبا یکسان است. تفاوت دیگر این مدلها در داشتن یا نداشتن ABS و همچنین در نوع تایرهاست که دو مدل Remora (استاندارد) و Pirelli (سفارشی) دارد. آپاچی 200 را میتوان در 7 رنگ مختلف سفارش داد: قرمز مات، زرد مات، سفید مات، طوسی مات و مشکی مات. اگر هم رنگ غیر مات میخواهید TVS تنها دو رنگ سفید و مشکی در اختیارتان قرار میدهد.
در خود بازار هندوستان، ارزانترین مدل آپاچی 200 (کاربراتوری، با تایرهای استاندارد TVS و بدون ABS) اندکی کمتر از باجاج NS200 قیمت دارد پس اگر این موتورسیکلت در سال آینده به بازار ایران برسد حدود 8 میلیون تومان قیمت خواهد داشت. در بازار ایران هرچند کیتیام دوک 200 یکی از رقیبان معروف آپاچی 200 محسوب میشود اما قیمت بالای 20میلیون تومان آن عملا این کیتیام را از لیست رقبای آپاچی خط زده است.
نظرات