این خودرو با نام IDS دارای دو حالت رانندگی است، یکی خودکار و دیگری دستی؛ نکته جالب توجه در آن، تغییر طراحی داخلی خودرو براساس حالت رانندگی است. با انتخاب حالت رانندگی خودکار، صندلی ها به داخل می چرخند، و فرمان داخل داشبورد می رود تا فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار گیرد.
برخلاف بسیاری از خودروهای بدون راننده، امکان شخصی سازی فضای IDS وجود دارد، حتی وقتی که خودرو به صورت اتوماتیک در حال رانندگی است. نیسان ادعا کرده که اگر راننده حالت رانندگی خودکار را انتخاب کند، این خودرو رفتاری مشابه نحوه رانندگی راننده را ادامه خواهد داد.


نیسان اعلام کرده اولویت اصلی خود را تولید خودروهای الکتریکی بدون نیاز به راننده و با قابلیت طی کردن مسیرهای طولانی قرار داده است، و معتقد است باتری با ظرفیت 60 کیلووات به همراه بدنه سبک از جنس فیبر کربن و آیرودینامیک نیز در راستای دستیابی به مسیرهای طولانی تر است. با این حال، نیسان مقدار مسافتی که IDS طی می کند را به صورت رسمی اعلام نکرده است.
مدیرعامل این شرکت در جمع سهامداران این شرکت اعلام کرد "ما به دنبال استفاده از جدیدترین فناوری های مربوط به باتری و موتور در خودروهای الکتریکی هستیم و تصمیم داریم با بکارگیری آنها در مقیاس انبوه، خودروهایی الکتریکی با عملکرد و راحتی خودروهای بنزینی تولید کنیم. پس از تولید انبوه این خودروها، با یک بار شارژ امکان طی مسافتی طولانی وجود خواهد داشت. رسیدن به این هدف قطعأ نیازمند ارتقای ظرفیت باتری ها است، ولی طراحی آیرودینامیک نیز اهمیت زیادی دارد. ما در تولید IDS از جدیدترین فناوری ها در طراحی آیرودینامیک استفاده کردیم."
















نظرات