چند ماه پیش بود که سه مجری محبوب برنامه تخت گاز حسابی خبرساز شدند. ماجرا از آنجا شروع شد که جرمی کلارکسون به خاطر ناهماهنگی در تیم فیلمبرداری عصبانی شد و یکی از همکاران خود را مورد ضرب و شتم قرار داد. بی بی سی هم بدون درنگ، خبر از قطع همکاری با وی داد. دو همکار صمیمی او، یعنی ریچاردهموند و جیمز می هم به خاطر همبستگی با دوست قدیمی خود اعلام کردند این برنامه تلویزیونی بدون جرمی جذابیتی ندارد و آنها هم با بی بی سی خداحافظی کردند. انتظار می رفت برنامه تخت گاز پس از این وقایع به فراموشی سپرده شود، تا اینکه شرکت آمازون با این سه رفیق صمیمی قراردادی را امضا کرد تا بینندگان این برنامه محبوب همچنان بتوانند از دیدن تازه های دنیای خودرو لذت ببرند. به موجب این قرارداد، این تیم سه نفره برنامه ای شبیه به تخت گاز را برای آمازون می سازند و کاربران طلایی آمازون امکان تماشای آن را خواهند داشت. براساس آخرین خبرها، آمازون مبلغ 160 میلیون پوند را به ساخت این برنامه تخصیص داده، که رقم کلانی است و انتظار ما از کیفیت این برنامه را بالا خواهد برد.

 

 

با این اوصاف، آیا می توان حدس زد که با چه برنامه ای روبرو خواهیم شد؟ خبر خوب برای آن دسته از علاقه مندان به دنیای خودرو که قصد دارند برنامه محبوب خود را در تلویزیون های 4K تماشا کنند این است که سری جدید تخت گاز با کیفیت 4K فیلمبرداری شده، پس در زمینه کیفیت و وضوح تصویر باید منتظر برنامه ای فوق العاده باشیم. این برای جرمی، ریچارد و جیمز بیانگر تغییری بزرگ است چرا که آنها از سال 2007 ویدیوهای خود را در استاندارد HD و کمتر از 4K ضبط کرده اند.


 

بر همین اساس، اعضای تیم تخت گاز مراحل فیلمبرداری سری جدید این برنامه را در پیست اتومبیل رانی آلگرو در کشور پرتقال و با استفاده از سه خودروی سوپر اسپورت و گران قیمت از ماه گذشته آغاز کرده اند.
هزینه عضویت طلایی در آمازون سالانه 79 دلار است. این برنامه در سه فصل 12 قسمتی تولید خواهد شد.
پیش از این شایعاتی مبنی بر همکاری این سه مجری با سابقه با شبکه نت فلیکس مطرح شده بود، ولی حالا با انتشار اخبار تازه، باید منتشر پخش سری جدید برنامه محبوب تخت گاز از آمازون باشیم.