کندی و مشکلات مشابه در عملکرد


برخی کاربران گزارش کرده اند که نکسوس 5X آنها اکثر اوقات کند است و عملکرد مطلوبی ندارد و آن را مشکلات اولیه نسخه جدید اندروید می دانند. گوگل در این مورد توصیه کرده که کاربران گوشی خود را یک بار ریست سخت افزاری کنند.


تصاویر برعکس


برخی کاربران گزارش کرده اند که هرگاه با اپلیکیشن های third party عکاسی می کنند تصاویر برعکس گرفته می شوند. می توان این مشکل را با rotate کردن تصاویر برطرف کرد، ولی علت اصلی این مشکل استفاده برنامه نویسان از API های قدیمی در رابطه با جهت گیری حسگرهای دوربین گوشی های هوشمند است. این مشکل تا زمانی که برنامه نویسان کدهای مربوطه را اصلاح نکنند برطرف نمی شود. بر همین اساس توصیه می شود که کاربرانی که از rotate کردن تصاویر خسته شده اند از سایر اپلیکیشن ها برای عکاسی استفاده کنند.


مشکلات هات اسپات کردن گوشی


صاحبان نکسوس 5X همچنین مشکلاتی را در زمینه تبدیل گوشی خود به هات اسپات و اتصال سایر گوشی ها به آن گزارش کرده اند. برخی نیز گزارش کرده اند که سایر گوشی ها به هات اسپات نکسوس 5X وصل می شوند ولی همچنان اینترنت ندارند. دلیل این مشکل، غیر فعال بودن گزینه Global Tethering در گوشی است. برخی تیم های برنامه نویسی ادعا دارند موفق شده اند این مشکل را حل کنند ولی گوگل هنوز راه حلی برای این مشکل ارائه نکرده است.


عمر کوتاه باتری


عده ای دیگر از کاربران نکسوس 5X از عمر بسیار کوتاه باتری گوشی خود گلایه دارند که البته نمی توان آن را الزامأ به معنی معیوب بودن باتری دانست، گرچه یکی از احتمالات قوی است. کاربران می توانند با استفاده از روش های متعددی که در اندروید 6 برای بهینه سازی گوشی و باتری آن معرفی شده مشکل را برطرف کنند، از جمله قابلیت Doze که باعث می شود هنگامی که با گوشی کاری ندارید از مصرف بی رویه باتری توسط اپلیکیشن ها جلوگیری شود.


لکه زرد روی صفحه


برخی کاربران گزارش کرده اند که لکه زردی را روی نکسوس 5X خود می بینند، مشکلی که به نظر می رسد راه حلی جز تعویض آن با یک گوشی سالم نداشته باشد.