در حالی که همه شرکتهای بزرگ و نامی در صنعت موبایل و تبلت در حال تولید دیوایسهای اندروییدی هستند و توانایی رقابت با تبلت های ویندوزی مایکروسافت سرفیس رو ندارند ، شرکت شیائومی اقدامی شجاعانه و جالب کرد

 

 

شرکت شیائومی تبلتی ارزان را با ویندوز 10 معرفی کرد تا بتواند در بازار محبوب تبلهای ویندوزی مایکروسافت جایی در دل کاربران باز کند

شرکت شیائومی امروز از یک نسخه ویندوزی Mi Pad 2 رونمایی کرد . این مدل نسبت به مدل پیشین خود باریک تر است و ضخامتی به اندازه ۶٫۹۵ میلیمتر دارد این در حالیست که مدل پیشین حدود ۸٫۵ میلیمتر ضخامت داشت . همچنین وزن این مدل در قیاس با مدل پیشین که ۳۶۰ گرم وزن داشت کم شده و حال با ۳۸ گرم کاهش وزن ، وزنی معادل ۳۲۲ گرم وزن دارد .

این تبلت دارای ال سی دی ۷٫۹ اینچی از نوع IPS با رزولوشنی معادل ۲۰۴۸×۱۵۳۶ پیکسل بوده و چگالی پیکسلی آن ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ میباشد . Mi Pad 2 از پردازنده اتم اینتل مدل x5-Z8500 با فرکانس ۲٫۲۴ گیگاهرتز که یک پردازنده چهار هسته ایست بهره میبرد و دارای ۲ گیگابایت حافظه رم  DDR3 میباشد . این تبلت دارای دو دوربین ۸ و ۵ مگاپیکسلی است و باطری آن ۶۱۹۰ میلی آمپر ظرفیت دارد که به گفته شیائومی تبلت قادر است ۱۲ ساعت شارژ نگه دارد .

 

 

این تبلت دارای دو رنگ طلایی و خاکستری بوده و قیمت آن برای مدل ۱۶ گیگابایتی معادیل ۱۵۶$ و برای مدل ۶۴ گیگابایتی معادل ۲۰۳$ خواهد بود .

شروع فروش نسخه ویندوزی این تبلت از ماه دسامبر ۲۰۱۵ اغاز خواهد شد . نظر شما در مورد این تبلت چیست ؟