در حالی که مدت زیادی تا رونمایی محصول قدرتمند کوالکام باقی نمانده، مدیر بخش تبلیغات کمپانی مورد بحث در اکانت توییتر خود اعلام کرد که اسنپ دراگون 820 تمام پیش نیازهای سازندگان دستگاه ها در زمینه کنترل گرما را فراهم خواهد کرد و اتفاقات پیشین تکرار نخواهند شد. در چند ماه اخیر گزارش هایی مبنی بر عملکرد گرمایی ضعیف نسل حاضر چیپست های اسنپدراگون، یعنی اسنپدراگون 810 منتشر شد اما کوالکام همواره این گزارش ها را تکذیب کرده و آن ها را غیرحقیقی خوانده است. اما حالا و با معرفی اسنپ دراگون 820، باید منتظر ماند و امیدوار بود که با عرضه نخستین دستگاه های بهره مند از این چیپست، دیگر شاهد مشکلات گرمایی و داغ شدن بیش از حد دستگاه ها نباشیم.


با توجه به شایعات مختلف و اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی کوالکام، می توان انتظار داشت که اسنپ دراگون 820 از یک پردازنده 4 هسته ای دو شاخه بهره می برد. هم چنین احتمالا این چیپست، به پردازنده گرافیکی Adreno 520، رم دو کاناله LPDDR 4، اتصال Cat. 10 LTE نیز مجهز خواهد بود. کوالکام تایید کرده که چیپست اسنپ دراگون 820 با تکنولوژی 14 نانومتری FinFET تولید خواهد شد و با توجه به این که تکنولوژی مذکور در اختیار سامسونگ قرار دارد، احتمالا تولید انبوه چیپست توسط شرکت کره ای انجام خواهد شد.


اگرچه عرضه هر یک از محصولات روز دنیا، اهمیت خاص خود را دارد اما کوالکام حساب زیادی روی موفقیت اسنپ دراگون 820 باز کرده است. این کمپانی تولید کننده چیپ با ساخت اسنپ دراگون 810، که از قدرت پردازشی زیادی بهره می برد اما با مشکل داغ شدن بیش از حد مواجه بود، تا حدی به اعتبار خود لطمه زد. مطمئنا کوالکام نمی خواهد که با عرضه چیپست بعدی خود، به این مشکلات دامن بزند و قصد دارد که رتبه اول در تولید چیپست در جهان را برای خود نگه دارد.