بعد از عرضه‌ی نسخه‌ی پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان اندروید N، امکانات و قابلیت‌های آخرین نسخه از این سیستم‌عامل محبوب در حال انتشار است. یکی از تغییرات گسترده‌ی اعمال شده در اندروید، ظاهر منوی تنظیمات آن است. همان طور که انتظار می‌رفت، منوی همبرگری و اطلاعات مختصر در مورد تنظیمات، به این نسخه از اندروید اضافه شده‌ است.

 

 

همان طور که در تصاویر مشخص است، داخل منوی تنظیمات، اطلاعات مختصری از وضعیت قسمت‌های مختلف مانند اتصال وای‌فای، بلوتوث و ارسال و دریافت داده در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. به طور مثال کاربر بدون وارد شدن به منوی وای‌فای می‌تواند مشاهده کند که به چه شبکه‌ای متصل است.

قابلیت دیگر که قبلا نیز احتمال وجود آن در منوی تنظیمات گزارش شده بود، منوی همبرگری است که بعد از وارد شدن در زیرمنوها، در گوشه‌ی سمت چپ و بالای منو قابل مشاهده است. با لمس این آیکون همبرگری، می‌توان به صورت سریع وارد دیگر تنظیمات گوشی شد. قسمت اعلانات یا Notification نیز از قسمت صدا جدا شده است و در این قسمت می‌توان اولویت نمایش اعلان‌ها را تعیین کرد یا اعلان‌های برخی برنامه‌ها را مسدود کرد. این امکان قبلا در منوی اپلیکیشن‌ها وجود داشت. منوی Tap & Pay نیز برای استفاده از امکانات پرداخت هوشمند، یک بخش جداگانه در تنظیمات خواهد داشت.

 

 

دیگر تغییرات اعمال شده مربوط به ظاهر ساده و طراحی تخت منوی تنظیمات است که از نسخه‌ی قبلی اندروید یعنی مارشمالو زیادتر و ساده‌تر شده است.