DROID Turbo 2  با پیروی از زبان طراحی خاص سری توربو موتورولا ساخته شده به طوری که قاب پشتی کمکان کمی انحنا دارد با این حال فریم فلزی با ابعاد 78 در 149.8 میلی‌متر و وزن 169 گرمی حس یک دستگاه بسیار لوس را به شما به ارمغان خواهد داشت؛ این دستگاه در ضخیم‌ترین قسمت دارای 9.2 میلی‌متر برآمدگی است.



DROID Turbo 2  اولین محصول از سری ترید توربو این شرکت می باشد که کاربران می‌توانند آن را بر اساس سلیقه خود در فروشگاه مجازی Moto Maker شخصی‌سازی کنند. بر این اساس امکان جایگزینی قاب فلزی با نوع چرمی و یا پلی کربنات در رنگ‌های مختلف و حک کردن جمله موردعلاقه بر روی آن امکان‌پذیر است.



ترید توربو 2 از نمایشگری 5.4 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن QHD بهره می‌برد که چگالی تصویر 540 پیکسل در هر اینچ را به ارمغان خواهد آورد. این پنل از فناوری ShatterShield بهره می‌خواهد برد که صفحه‌نمایش را به پنج لایه تبدیل می‌کند و باعث افزایش مقاومت بسیار زیاد آن خواهد شد.



قلب این محصول را قرار است همچون دیگر پرچم‌داران 2015 اندرویدی پردازنده هشت هسته اسنپ‌دراگون 810 با کلاک فرکانس 2 گیگاهرتز و 3 گیگابایت حافظه رم به تپش درآورد.



از دیگر مشخصات سخت‌افزاری نسل دوم گوشی ترید توربو می‌توان به مقاومت در برابر ترشح آب‌های سطحی، 32 یا 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی،باتری 3760 میلی‌آمپر ساعتی مجهز به فناوری شارژ سریع که می‌تواند در شارژ کامل 48 ساعت انرژی دستگاه را تأمین کند در کنار دوربین اصلی 21 مگا پیکسلی و دوربین سلفی 5 مگایپسکلی اشاره کرد.