این کمپانی چینی در سال 2015 و با معرفی اسمارت فون هایی با طراحی و مشخصه های فنی متفاوت، توانست به سیطره چندین ساله شیائومی بر بازار گوشی های هوشمند چین پایان دهد و خود را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده در کشور چین معرفی کند.

 

 

اما به نظر نمی رسد که سریال رونمایی از گوشی های هوشمند این شرکت در این سال، قصد تمام شدن داشته باشد چرا که امروز هوآوی، به انتظار چندین ماهه علاقه مندان پایان داد و از فبلت 6 اینچی خود پرده برداشت.

 

این گوشی که ادامه دهنده راه میت 7 خواهد بود به مشخصه های فنی زیر مجهز است:

    نمایشگر: 6 اینچ با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل
    پردازنده: چیپست هشت هسته ای Kirin 950
    فضای رم: 3 و 4 گیگابایت
    دوربین اصلی: سنسور 16 مگاپیکسلی IMX298 سونی با گشودگی دیافراگم f/2.0
    سنسور سلفی: سنسور 8 مگاپیکسلی IMX179 سونی با گشودگی دیافراگم f/2.4
    باتری: 4000 میلی آمپر ساعت
    سیستم عامل: اندروید 6 مارشمالو با رابط کاربری Emotion UI

حال که با مشخصات کلی میت 8 آشنا شدید، بهتر است تا چند ویژگی این عضو تازه وارد را زیر ذره بین قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر در ادامه با ساتنا همراه باشید.

ذره بین خود را ابتدا بر روی نمایشگر این گوشی می گیریم. صفحه نمایشی 6 اینچی که البته از رزولوشن چندان بالایی (1080 در 1920 پیکسل) برخودار نیست. البته تراکم پیکسل 367ppi این نمایشگر نیز چنگی به دل نمی زند که همگی این موارد در کنار هم نمی توانند برای اسمارت فونی با چنین قطعات سخت افزاری، قابل قبول باشد.

حال به سراغ دوربین پشتی 16 مگایپکسلی این گوشی می رویم که از سنسور IMX298 بهره می برد و با قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار تشخیص فاز می تواند تصاویری با کیفیت قابل قبول را برای کاربران ثبت کند.

در آخر، ترکیبی از باتری 4000 میلی آمپرساعتی این گوشی در کنار پردازنده هشت هسته ای Kirin 950، می تواند تضمین کننده عملکرد عالی این دستگاه در پردازش اطلاعات باشد. این چیپست از چهار هسته Cortex- A72s با سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53s با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده است.

گفتنی است عرضه این گوشی از سه ماهه اول سال 2016 میلادی در کشور چین آغاز خواهد شد و در نمایشگاه CES 2016 نیز که در اویل ماه ژانویه برگزار خواهد شد، جزییات بیشتری از این گوشی منتشر خواهد شد.